مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانپاکت ملخی چیست

همه ما پاکت نامه را می شناسیم، اما شاید به تاثیر آن در مکاتبات تجاری و بازاریابی خیلی توجه نکرده باشیم. نباید فراموش کنیم که پاکت نامه به اندازه محتوای درون آن اهمیت دارد. آنها معرف شما و مجموعه شما هستند.

پاکت نامه و حتی رنگ آن باعث می شود که نام و برند شما در ذهن مردم یک تاثیر ماندگار از خود به جای گذارد. زیرا ارسال یک پاکت نامه به مشتریان و مخاطبانتان  می تواند اولین تعامل شرکت و تجارت شما با آنها باشد. پس یک انتخاب دقیق و هوشمندانه میتواند برای یک تاثیر خوب و همیشگی در طرف مقابل شما بسیار مفید باشد.

در ادامه درباره پاکت نامه ملخی بیشتر توضیح خوهیم داد.


جهت سفارش طراحی و چاپ انواع پاکت نامه اداری و ملخی کلیک کنید


پاکت نامه ملخی چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید پاکت نامه هم مثل سایر اوراق اداری در مدل های متنوعی تولید می شود که یکی از معروفترین های آن، پاکت نامه ملخی می باشد که در اکثر ادارات و سازمان ها استفاده می شود.

پاکت نامه های سنتی از ورق های کاغذ بریده شده به یکی از این سه شکل ساخته می شدند: لوزی، صلیب بازویی کوتاه یا بادبادک. این اشکال به ساختار پاکت اجازه می دهد تا با تا کردن دو طرف ورق در اطراف یک ناحیه مستطیلی مرکزی ساخته شود. به این ترتیب، یک محفظه مستطیل شکل با آرایش چهار فلپ در سمت عقب تشکیل می شود.

از آنجایی که پاکت نامه ها از کاغذ ساخته شده اند، ذاتاً قابل تزیین با طرح های گرافیکی و نوشتار، بیش از علامت های پستی ضروری هستند. این ویژگی مهمی است که صنعت پست مستقیم مدت‌هاست از آن بهره برده است. پاکت های چاپی سفارشی نیز به یک روش بازاریابی محبوب برای مشاغل کوچک تبدیل شده است. در حال حاضر بیش از 400 میلیارد پاکت در تمام اندازه های ساخته شده در سراسر جهان، ماشینی هستند.

پاکت ملخی چیست

پاکت نامه ملخی ویژگی های زیادی دارد که به عنوان نمونه می توان به سایز استاندارد این پاکت اشاره کرد که در استاندارد ترین حالت، سایز پاکت ملخی 22.5*11 می باشد. استاندارد بین المللی ایزو 269 (که در سال 2009 مطرح شد) چندین اندازه پاکت استاندارد را تعریف کرد که برای استفاده با اندازه های کاغذ استاندارد  طراحی شده اند.

اگر یک پاکت اداری ملخی مد نظر شماست، باید مطمئن شوید که نوع مناسب پاکت ملخی را برای هدفی خاص سفارش داده‌اید. دلایل بسیاری برای مهم بودن انتخاب پاکت ملخی مناسب وجود دارد. اول اینکه انتخاب پاکت مناسب به این معنی است که اندازه، شکل و هدف مناسبی را برای شغل مورد نظر خود انتخاب خواهید کرد. پاکت نامه ملخی نه تنها از محتویات داخل آن بهتر محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود بسته‌ بندی شما تمیز‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

قالب پاکت ملخی

قالب پاکت ملخی شامل یک بسته بندی از مواد صاف و نازک که جهت قرار دادن شی مسطح مثل نامه یا کارت هست، می باشد و در رنگ ها و گرماژهای مختلف و همچنین با طرح های گوناگون تولید می شود. همچنین می‌توان در صورت ضرورت اشیا دیگری همچون خودکار را در آن قرار داد؛ اما باید در نظر گرفت که صرفا برای کاغذ و اشیاء صاف طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: طراحی پاکت نامه اداری

طراحی پاکت ملخی

داشتن یک پاکت نامه ملخی که مخصوص سازمان یا تجارت شما طراحی شده باشد، نظم و هماهنگی مجموعه شما را نشان می دهد و می تواند برای تاثیر بیشتر با ست اداری شما ( می توانید به مقاله طراحی ست اداری مراجعه کنید ) هماهنگ شود و به عنوان اعتبار برای بیزینس شما به حساب آید.

سعی کنید یک طراحی خلاقانه برای پاکت ملخی خود داشته باشید. تغییر رنگ، ابعاد و متریال پاکت ملخی گزینه هایی است که شما می توانید از آنها برای نیازهای مختلف خودتان استفاده کنید.

برای یک پاکت نامه، طراحی باید ایجاد شود که تمام جنبه های مربوط به یک بیزینس و سایت پیشنهادی خاص را در نظر بگیرد تا مشخص شود که کدام رویکرد احتمالاً بهترین مدل طراحی برای آن هدف خاص است.

انواع سایز و مدل پاکت های ملخی

انواع سایز و مدل پاکت های ملخی

  • پاکت DL
  • پاکت های ملخی با ابعاد 229*169 میلیمتر
  • پاکت های ملخی با ابعاد 162*114 میلیمتر
  • پاکت نامه تجاری/بانکداری
  • پاکت های ملخی پنجره دار:
    پاکت پنجره دار پاکتی است که در آن یک پنجره پلاستیکی یا شیشه ای وجود دارد که از طریق آن می توان محتوای داخل پاکت را دید. البته نباید فراموش کرد که پلاستیک موجود در این پاکت ها مشکلاتی را در بازیافت کاغذ ایجاد می کند.
  • پاکت های ملخی مربعی
  • پاکت دیسک
  • پاکت های کیف پول
  • پاکت های امنیتی :
    پاکت های امنیتی دارای ویژگی های خاصی در برابر دستکاری بوده و قابل تشخیص هستند. آنها برای محصولات و اسناد با ارزش بالا و همچنین برای شواهد برای رسیدگی های قانونی استفاده می شوند. برخی از پاکت های امنیتی دارای رنگ طرح دار در داخل پاکت هستند که خواندن مطالب را دشوار می کند.

در نهایت پاکت نامه ملخی هم از همان جزییاتی است که مانند سایر اجزا ست اداری، حکم تبلیغات برای خدمات شرکت را دارد. تبلیغاتی کم‌هزینه با بازخورد مثبت که در دراز مدت می‌تواند تاثیر به ‌سزایی بر کسب ‌وکار شما بگذارد.

وقتی شما نامه را در پاکت قرار می‌دهید، طبیعی است که از تاخوردن، پاره‌شدن، کثیف‌شدن و… تا حد زیادی جلوگیری می کنید و این مزیتی است که نمی ‌توان از آن چشم ‌پوشی کرد. به عبارت دیگر پاکت ملخی همچون ابزار تبلیغاتی عمل می‌کند که شرکت‌ها و برندها بدون تحمیل شعاری به مشتری، خدمات خود را تبلیغ می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

− 3 = 5

ارسال نظر