مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانسربرگاصول طراحی سربرگ

معنی و مفهوم تبلیغات کسب و کار شما در دنیای امروز بیش تر از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با توجه به فعالیت های متنوع شرکت ها، شما به‌عنوان یک مدیر باید به دنبال ایجاد یک هویت منحصربه‌ فرد برای سازمان یا شرکت خود باشید.

هر شرکتی برای جلب اعتماد و نشان دادن اعتبارخود، باید بداند که چگونه برند خودش را مطرح کرده و به دیگران نشان دهد. ست اداری جزو موارد بسیار مهمی است که چون ارتباط مستقیمی با ظاهر برند و هویت سازمانی شما دارد، تاثیر به سزایی در جلب نظر مخاطب شما خواهد داشت. در این مقاله میخواهیم به تفصیل در مورد اصول طراحی ست اداری برای هر شرکت و تأثیر آن روی کسب ‌وکار و تبلیغاتشان بپردازیم.

 


جهت سفارش چاپ اوراق ست اداری و مشاهده نمونه چاپ ست اداری در آتلیه گرافیک سالنامه برگ کلیک کنید


اهمیت ست اداری

تفاوتی ندارد که شرکت یا مجموعه شما چه ابعادی دارد؛ اگر می‌خواهید تصویری حرفه ‌ای از خود در حافظه دیداری افراد به نمایش بگذارید؛ چاره‌ای نیست به جزاستفاده از طراحی مناسب ست اداری. این کار باعث تداوم و ماندگاری فعالیت شما می‌شود.

نحوه طراحی ست اداریطراحی ست اداری از آنجا اهمیت پیدا می کند که برای شما، نقش یک بازاریاب را ایفا می کند و در واقع خیلی به جنبه کاربردی بودن آن در امور روزانه یک شرکت پرداخته نمی شود.  به همین دلیل طراحی حرفه ای ست اداری که در اقلام مختلف، طراحی و چاپ می گردند بسیار حائز اهمیت است. پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی ست اداری و گرفتن مشاوره با آتلیه گرافیک سالنامه برگ در تماس باشید.

اصول طراحی ست اداری

اصول طراحی برند نقشی محوری در شکل دادن به هویت و ادراک یک کسب و کار دارد. آنها اصول راهنما هستند که مشخص می کنند یک برند چیست و چگونه باید به تصویر کشیده شود و به مخاطبان هدف خود منتقل شود.

طراحی هویت برند شامل تمام تصمیمات طراحی گرافیکی شما می شود که یک برند را تعریف می کند. این طراحی شامل هویت بصری یک شرکت، مانند لوگو، سربرگ، و عناصر گرافیکی، و همچنین موارد بازاریابی مانند کارت ویزیت و بسته بندی محصول، فولدر، پاکت نامه است.

تعیین هدف به منظوردانستن اینکه چرا کسب و کار خود را برندسازی می کنید، چارچوب مرجعی را برای تیم برندینگ و هدفی برای رسیدن به آن ارائه می دهد .اگر ندانید کجا هستید، نمی دانید کجا حرکت کنید یا چگونه به آنجا برسید. استراتژی، طراحی هویت، نقاط تماس، عملکرد و مدیریت،عوامل بسیار مهم در نشان دادن و تعیین جایگاه برند شما در میان رقبایتان دارد. در این مقاله درباره اصول طراحی ست اداری نکات مهمی گفته شده  که می‌تواند راهنمای مناسبی برای این طراحی اصولی باشد.

اصول طراحی ست اداری

اصل اول : هماهنگی

هماهنگی موضوع بسیار با اهمیتی در اصول طراحی ست اداری است. در زبان عامه به معنای به‌ کار بردن هماهنگ اجزای یک مجموعه با یک ‌دیگر به کار برده می شود. هماهنگی در طراحی ست اداری از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در به وجود آوردن نظم و زیبایی است.

با تکیه بر همین موضوع، طراحی ست اداری می بایست از درون و همچنین ظاهر بیرونی دارای هماهنگی باشد. هماهنگی درونی شامل یکسان بودن المان های طراحی در تمامی موارد موجود در ست اداری می باشد. اهمیت طراحی ست اداری آنجا برای شما آشکار می شود که یک کارت ویزیت با طراحی نامنظم را ببینید و یا سربرگی با همان خطوط نامفهوم و شکسته و یا رنگبندی نامرتبط به دستتان برسد.

تاثیر رنگ در طراحی سربرگ

هماهنگی بیرونی به این منظور است که طراحی ست اداری با دیگر طراحی های برند شما خارح از این ست، یکسان باشد. که این امرموجب شکیل و منظم بودن برند شما شده و به طور کلی یک دید هماهنگ از برند شما به مخاطب می دهد. به عنوان مثال هماهنگی طراحی ست اداری با طراحی رابط کاربری وب ‌سایت یک کسب‌ وکاروهماهنگی همه طراحی‌ها با رنگ سازمانی، موجب بهبود کیفیت و کارایی طراحی ست اداری خواهد شد.

اصل دوم: موضوع فعالیت

دومین نکته مهم درطراحی ست اداری توجه به موضوع فعالیت است. البته قوانین دقیقی در این زمینه وجود ندارد؛ اما سلیقه جمعی و دیدگاه‌های کلی می ‌تواند ایده‌ هایی جذاب را به طراح بدهد و از طراحی ست اداری با اشتباهات فاحش جلوگیری کند.

این مسئله به‌خصوص برای کسب ‌وکارهایی که قبل ازطراحی ست اداری، هویت بصری کاملی برای سازمان خود نساخته‌ اند؛ بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال طراحی ست اداری برای کسب ‌وکاری که در حوزه پوشاک کودک فعالیت می‌کند؛ نیازمند استفاده از رنگ‌ های شاد و پرانرژی است؛ در حالی که طراحی ست اداری برای یک دفتر حقوقی، نیازمند استفاده از رنگی رسمی‌ تر و ایجاد کننده حس اعتماد می باشد.

اصل سوم : اطلاعات ضروری

منظورازاطلاعات ضروری کسب ‌وکار، همه آن مواردی است که مخاطب ست اداری، برای ایجاد ارتباط به آن نیازمند است. مهمترین مواردی که روی تمام اقلام ست اداری شما طراحی و چاپ خواهد شد، لوگوی برند شما به همراه اطلاعات تماس مجموعه شما می باشد. اطلاعات تماس عمومی شامل آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس وب ‌سایت و آدرس پست الکترونیکی می باشد. البته بنابر نیازهای خاص هرکسب‌ وکار، امکان استفاده از سایر روش‌های ارتباطی از جمله آدرس پروفایل کسب ‌وکار در شبکه‌های اجتماعی نیز، شیوه مناسبی می باشد.

طراحی هویت بصری

اصل چهارم : رعایت استانداردها

به ‌طور کلی طراحی هرمحصول باید بر اساس استانداردهای گوناگونی انجام شود. معرفی استانداردهای طراحی ست اداری بسیار مفصل بوده؛ اما مهم‌ ترین نکته دراین زمینه بهره بردن ازاندازه‌های استاندارد است. به‌ عنوان مثال بهترین اندازه برای طراحی سربرگ، اندازه آ4 و آ5 است. استفاده از استانداردهای روتین در طراحی ست اداری، کاربری بهتری برای شما خواهد داشت. (برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی ست اداری و گرفتن مشاوره با آتلیه گرافیک سالنامه برگ در تماس باشید.)

اصل پنجم : خلاقیت و کاربرد

در نهایت، بهره بردن ازایده‌های خلاقانه کمک می‌کند تا طراحی ست اداری هرکسب ‌وکار، دارای ویژگی‌های منحصربه‌ فرد خودش باشد. کاربردی بودن محصول نهایی از مهمترین عواملی هست که در استفاده از خلاقیت برای طراحی ست اداری باید به توجه ویژه شود. درواقع توجه زیاد به خلاقیت و زیبایی، کاربردی بودن ست اداری شما را تحت الشعاع قرار ندهد. بنابراین اینجاست که شما متوجه اهمیت طراحی ست اداری برندتان می شوید.

عوامل دیگری مانند: جنس کاغذ، سایز و نوع فونت، نام شرکت، رنگ، طراحی لوگو، طراحی گرافیکی، تصاویر مناسب، طراحی خلوت، طراحی سربرگ، طراحی کاتالوگ نیزاز اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه به توضیح یکی از مهمترین این عوامل یعنی رنگ می پردازیم.

تاثیر رنگ در طراحی ست اداری

خاطر داشته باشید که رنگ مناسب با فعالیت شرکت خود را انتخاب کنید تا تأثیر مثبتی درمخاطبتان بگذارد. استفاده از یک رنگ خنثی یا مکمل در کنار رنگ سازمانی شما، ست اداریتان را جذاب تر می کند.

رنگ سازمانی نیز جزئی از هویت یک مجموعه می باشد. رنگی که برای یک سازمان در نظر گرفته می شود باید متناسب با کاری که شرکت انجام می دهد باشد. یکی دیگرازعناصر موجود در ست اداری رنگ سازمانی آن شرکت می باشد.

طراحی ست اداری

بعضی مواقع در طراحی ست اداری ازعناصررنگی برای تزئین نیزاستفاده می‌شود. البته به‌ کاربردن خطوط رنگی درطراحی ست اداری به ‎منظور از برجسته کردن و تفکیک مطالب برای افزایش زیبایی صفحه نیز مفید است.

رنگ مناسب در ست اداری شرکت موجب ارتباط بصری بهتر مخاطب می‌شود؛ علاوه‌ براین می‌تواند در برند سازی شرکت نیز به شما کمک کند. در انتخاب رنگ سازمانی و طراحی ست اداری ازرنگ‌هایی استفاده کنید که علاوه ‌برافزایش جذابیت و زیبایی ست شما، مانع خوانا بودن مطالب نشود. همچنین انتخاب رنگ مناسب باعث می شود افراد هرجایی که آن رنگ را می بینند، برند شما را به یاد بیاورند.

در پایان، هویت اصلی برند به احتمال زیاد با سفر برند به بازارها و محصولات جدید ثابت می ماند. هویت گسترده شامل عناصر هویت برند است که در گروه‌های منسجم و معنادار مثل ست های اداری سازماندهی شده‌اند که بافت کاملی را هماهنگ با کل محموعه ارائه می‌کنند. به همین دلیل نوع طراحی باید هماهنگ با این اهداف باشد تا بتواند به شکل غیر مستقیم اثر مثبت روی نتیجه بخشی تبلیغات شما بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

45 + = 49

ارسال نظر