تقویم رومیزیبهترین نوع صحافی تقویم رومیزی

شکل نهایی و جذابیت یک تقویم رومیزی را، صحافی تعیین می کند. اکثر تقویم های رومیزی را به روش سیمی یا فنری صحافی می کنند. این مدل از صحافی افزون بر جذابیت و زیبایی تقویم رومیزی موجب راحت ورق زدن و دوام بیشتر تقویم رومیزی می شود.

صحافی تقویم رومیزی با توجه به مدل آن انجام می شود. تقویم‌های رومیزی را معمولا با تعداد برگ های سیزده ، هفت و دوازده برگ صحافی می کنند و در اکثر موارد برای صحافی تقویم‌های رومیزی چند برگ از فنر های فلزی وپلاستیکی استفاده می کنند. نحوه قرار گرفتن صفحات پشت‌ سر هم در انواع تقویم رومیزی اهمیت زیادی دارد زیرا باید مخاطب دید مناسبی از آن‌ها داشته باشد. جنس پایه تقویم رومیزی نیز هنگام صحافی بسیار اهمیت دارد . برای صحافی تقویم رومیزی ، صحافی پایه یکی از مراحل صحافی آن می باشد که این کار ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

صحافی کردن به وسیله پانچ و فنر انجام می شود. برای زیباتر شدن تقویم رومیزی از فنرهای رنگی و یا فنرهای دو تکه استفاده می کنند. برای زیبایی بیشتر پایه تقویم استفاده از رنگ های جذاب در پایه تقویم رومیزی نیز در زیبایی آن بسیار تاثیر گذار است. گاهی اوقات برای کاربردی تر شدن تقویم رومیزی ، به آن یادداشت اضافه می کنند. این کار معمولا به دو صورت انجام می شود در روش اول پایه بزرگتر می شود و یادداشت ها در کنار لت گلاسه روی پایه صحافی می شود و در روش دوم یک  لت به صورت افقی به پایه تقویم رومیزی اضافه می شود و یادداشت ها روی لبه پایه چسبانده می شوند که به آن تقویم رومیزی یادداشت دار گفته می شود.

تقویم رومیزی یادداشت دار

نکات مهم در مورد صحافی تقویم رومیزی

صحافی تقویم رومیزی با توجه به نوع تقویم که ماه شمار ، هفته شمار و یا روزشمار باشد متفاوت است. تعداد برگ‌ها هنگام صحافی تقویم‌ رومیزی دارای اهمیت می باشند. در تقویم‌های رومیزی ماه شمار چون تعداد برگ ها کم است و حجم زیادی نمی گیرد، در زمان صحافی آنها می‌ توان از کاغذ گلاسه هم استفاده کرد، در نتیجه به راحتی عملیات فنر کردن آنها انجام می‌شود.

برای صحافی کردن تقویم‌های رومیزی هفته شمار معمولا از پایه فلزی استفاده می کنند و هنگام صحافی برای اتصال آن‌ها به هم از دو گره استفاده می شود. صحافی تقویم رومیزی به صورت برش دار نیز انجام می شود. البته معمولا در صحافی تقویم رومیزی تبلیغاتی از فنر استفاده می شود . انتخاب نوع فنر در تقویم رومیزی تبلیغاتی به تعداد برگه ها تقویم و گرماژ برگه های گلاسه بستگی دارد. انتخاب فنر معمولا توسط چاپخانه انجام می شود و مشتریان در این مورد اغلب دخالتی ندارند.

تقویم های رومیزی یادداشت دار

صحافی تقویم رومیزی با پایه گالینگور

گالینگور یا جلد سخت، جزو آن دسته از جلدهایی است که علاوه بر جلد کتاب برای پایه تقویم رومیزی نیز استفاده می شود. استفاده از جلد سخت برای پایه تقویم باعث استحکام تقویم و ایستایی بهتر آن می شود. گالینگور به دلیل سختی و استحکام بالایی که دارد ، به راحتی در مقابل گرما، رطوبت و ضربه از بین نمی رود. علاوه بر این موارد به دلیل ظاهر زیبایی که دارد و امکان چاپ طرح های مختلف روی آن و امکان چاپ به روش طلاکوب، نقره کوب، سیلک و فلت و نصب پلاک روی پایه تقویم گالینگور، از محبوبیت خاصی میان مشتریان تقویم رومیزی برخوردار است.

صحافی تقویم رومیزی با پایه ایندلبورد

همان طور که گفته شد رایج ترین نوع صحافی تقویم رومیزی، صحافی سیمی می باشد که نوع فنر، رنگ فنر و تعداد حلقه های آن با توجه به طرح تقویم می تواند متفاوت باشد.

پایه ایندلبورد نسبت به پایه های تقویم گالینگور از استحکام کمتری برخوردار است. مقوای استفاده شده در آن ایندلبورد نام دارد که در صورت افزایش گرماژ مقوا در این نوع از پایه ها استحکام آنها بیشتر میشود.

اغلب در تولید پایه تقویم رومیزی های مختلف از انواع مقوا با گرماژ 300 تا 450 گرم استفاده می شود. در تولید تقویم رومیزی اختصاصی پایه ایندلبورد به صورت تک رنگ ، دو رنگ یا چهار رنگ به همراه ایجاد لوگوی مورد نظر سفارشی تولید می کنند. هزینه تولید تقویم با پایه مقوایی ایندلبورد در مقایسه با تقویم با پایه گالینگور کمی مناسب تر است. در نتیجه در سفارشات با تیراژ بالا استفاده از پایه تقویم ایندلبورد مقرون به صرفه تر است.

تقویم رومیزی اختصاصی با پایه ایندلبورد

پایه ایندلبورد چیست؟

ایندلبورد یکی از انواع مقوا است که مغزی آن را از مواد بازیافتی تهیه می کنند . زمانی که کارفرما ضخامت و هزینه کم را مد نظر قرار دهد، از این نوع مقوا استفاده می شود. این مقوا بافت محکمی دارد و نسبت به قیمت پایینی که دارد از کیفیت مطلوبی برخوردار است .

تقویم رومیزی با پایه ی ایندلبورد از نوع تقویم های با پایه ی غیرسخت به شمار می رود. مقوای این پایه از یک مقوای با گرماژ نسبتا بالا تشکیل می شود و در اندازه مناسب دارای برش و خط تا می باشد و به شکل مثلثی که قاعده آن را روی میز قرار می دهند و ورق های تقویم از آن آویزان است استفاده میکنند. مقوای پایه معمولا ازجنس مقوا گلاسه یا ایندلبورد با گرماژ ۳۰۰ گرم یا بیشتر است

مراحل صحافی تقویم رومیزی

در ابتدا تصاویر صفحات تقویم رومیزی اختصاصی طراحی می گردد و مشتری باید تایید کند. بعد از طراحی و دریافت تاییده از مشتری ، تصاویر بر روی برگ های گلاسه تقویم چاپ می شوند . سپس پایه تقویم با اندازه ، سایز و رنگ دلخواه مشتری تولید می شود. و در نهایت هم گلاسه های آماده با استفاده از فنر به پایه متصل می شوند.

در تقویم رومیزی اختصاصی از صحافی فنر استفاده می کنند. به دلیل کیفیت بالا و قطر مناسب، فنر دوبل یکی از بهترین گزینه ها برای صحافی تقویم رومیزی عمومی و اختصاصی می باشد.

صحافی تقویم رومیزی در سالنامه برگ

تقویم رومیزی های سالنامه برگ با پایه سخت گالینگور که از استحکام و مقاومت بالایی نسبت به ایندلبورد برخوردار است تولید و صحافی می شوند و هم چنین برای اتصال صفحات تقویم رومیزی به پایه از فنر دوبل استفاده می شود که علاوه بر کیفیت بالای این مدل صحافی باعث راحتی ورق خوردن صفحات تقویم رومیزی می شود. برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش سالنامه برگ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

82 + = 85

ارسال نظر