مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانجلد گالینگور چیست

جلد کتاب یا سررسید علاوه بر محافظت از داخله آن، می تواند مخاطب را به داشتن و خواندن مطالب درون آن تشویق کند. در واقع جلد سررسید هویت آن است. طراحی متفاوت همراه با یک ارائه خوب، موضوعی هست که در ذهن استفاده کننده و مشتری نقش می بندد.

جلد ها تاثیر به سزایی در طول عمر سررسید ها دارند و به همین دلیل با کیفیت های گوناگون تولید می شوند.

در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی یکی از جلد های معروف و قدیمی صحبت کنیم با نام جلد گالینگور.

جلد گالینگور چیست؟

جلد گالینگور که جلد سخت هم نامیده می شود، جلدی با پوشش محافظ سفت و سخت دارد که در اغلب اوقات با یک مقوا پوشش داده می شود و برای رویه آن معمولا از چرم، پارچه یا گاهی کاغذ ضخیم استفاده می شود.

در مدل های قدیمی تر گالینگور، متریال هایی مثل کاغذ، پارچه و پلاستیک استفاده می شد. این مدل ها ماندگاری طولانی نداشتند و خیلی زود از بین می رفتند. اما با گذشت زمان و با پیشرفت صنعت چاپ و صحافی از لایه های پی وی سی روی جلد گالینگور استفاده می شد.

یکس از اصلی ترین دلایل استفاده از جلد گالینگور یا همان جلد سخت، افزایش طول عمر در کنار کیفیت و زیبایی این مدل از جلد ها است.

جلد گالینگور چیست

استفاده از گالینگور در سررسید

در تولید سررسید با جلد گالینگور، به جای اینکه روی کاور کاغذی چاپ انجام دهند، به عنوان پوشش جلد از چرم و یا پارچه استفاده می کنند. چرم های متنوعی برای این منظور استفاده می شود، مانند: چرم مصنوعی، چرم طبیعی، چرم ترمو و برخی از انواع پارچه ها.

نکته مهم این هست که به دلیل ضخامت و مقاومت جلد گالینگور، باعث می شود که استفاده کننده بتواند به راحتی جلد را باز کند و درنتیجه در طولانی مدت باعث آسیب دیدگی نشود.

 نکته دیگر آنکه اضافه کردن یا کم کردن تعداد برگه های یک کتاب بعد از صحافی هست. همینطور در جلدهای گالینگور خدماتی مثل چاپ طرح مورد نظر روی جلد یا چاپ طلاکوب روی جلد را خواهید داشت.


مشاهده انواع سررسید با جلد گالینگور در گالری سررسید

تفاوت بین جلد شومیز و گالینگور

تفاوت بین جلد شومیز و گالینگور

جلد شومیز یا همان جلد نرم (سافت کاور) پوششی با جنس کاغذ ضخیم هست که به وسیله چسب به تمام کتاب یا سررسید متصل می شود و معمولا یک سلفون هم روی آن می آید. علت نام گذاری جلد شومیز به دلیل استفاده از همان کاغذ ضخیمی که سبک و نرم هست و باعث می شود جلد سررسید انعطاف پذیر باشد، صورت گرفته است.

جلد شومیز سبک بوده و طبیعتا قیمت پایین تری از جلد گالینگور دارد. از مزایای جلد شومیز می توان به سبک و نرم بودن آن اشاره کرد و ازمعایب آن می توان گفت که مستعد پارگی و چین و چروک بوده و مقاومت کم در برابر رطوبت و آب دارد.

همینطور که از نام این دو مدل می‌توان فهمید؛ اولین تفاوت، به نوع کاغذ به ‌کاررفته در آن‌ها مربوط است. جلد گالینگور برای تولید شدن نیاز به مقوای با گرماژ بالا دارد، برعکس جلد شومیز که برای تولید آن از کاغذ ضخیم استفاده می‌شود. تفاوت دیگری که بین دو جلد شومیز و گالینگور وجود دارد؛ در ته دوزی است.

در سررسید با جلد شومیز از دوخت استفاده نمی‌کنند و اتصال صفحات سررسید را با چسب گرم یا سرد انجام می‌دهند. در نتیجه استحکام و ماندگاری سررسید ها با جلد گالینگور به مراتب بهتر و بالاترمی باشد. بر خلاف جلد شومیز که ارزان و به صرفه بوده، جلد گالینگور گران است.


برای خرید سررسید اروپایی با جلد گالینگور از سالنامه برگ کلیک کنید

جلد گالینگور بهتر است یا شومیز؟

برای این موضوع یک تعیین کننده اصلی وجود دارد: هزینه برای مصرف کننده

از آنجایی که جلد گالینگور برای مصرف‌ کننده گران ‌تر است، ممکن است مصرف کننده جلد شومیز را ترجیح دهد، اما با این حال، عوملی مثل دوام بیشتر، ماندگاری بالا و سبکی، باعث می شود تا مصرف کنندگان گاهی اوقات جلد گالینگور را به جلد شومیز برای سررسید ترجیح دهند.

تفاوت بین جلد سلفون و گالینگور

یکی از مهمترین مزیت هایی که جلد سلفون نسبت به گالینگور دارد، امکان چاپ هر طرح دلخواه به همراه انواع رنگ ها روی آن است. جلد سلفونی سررسید شامل یک کاغذ سلفونی با گرماژ 135 گرم می باشد که امکان چاپ تمامی طیف های رنگی روی آن هست و از طریق سلفون کشی، دوام و محافظت آن را بیشتر می کنند. شما می توانید برای جذابیت بیشتربه جلد سلفونی از شیوه های یووی موضعی و یا نقره کوب و طلاکوب برای زیبا شدن دوچندان آن استفاده کنید.

نباید فراموش کنیم که 2 فاکتور مهم و تاثیرگذاردر کیفیت جلد سازی سررسید دخیل هستند. کیفیت چاپ و خدمات پس از آن. پس حتما از کیفیت اجرای چاپ جلد سلفونی 4 رنگ خودتان قبل از سفارش و همچنین توانایی تولید کننده آن اطمینان حاصل کنید.( برای اطلاعات بیشتردر مورد سررسید جلد سلفونی با واحد فروش سالنامه برگ درارتباط باشید)

در پایان این مقاله سعی بر آن شد جلدهای مختلف سررسید و تمامی نکاتی که درباره هر یک از این جلدها ممکن است برای هر سفارش دهنده‌ای پیش بیاید را به طور کامل بیان کنیم و امیدواریم با خواندن این مطالب به راحتی بتوانید انتخاب مناسب و با توجه به نیازتان برای خرید سررسیدهایتان داشته باشید تا علاوه بر زیبایی، کیفیت مناسبی را در جلد سررسید سفارش داده شده مشاهده کنید.

هریک از جلدهای مختلف سررسید مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد و بهتر است شما بطور کامل همه این موارد را بخوانید و براساس سلیقه، نیاز و بودجه‌، سفارش خود را در سالنامه برگ ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

9 + 1 =

ارسال نظر