مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانانواع کارت ویزیت

امروزه، تبلیغات ابزار بسیار مهمی برای گسترش کسب و کار و جذب مشتری به شمار می رود. کارت ویزیت نیز یکی از روش های معرفی کسب و کار و بازاریابی است. حال در نظر داشته باشید که مجموعه شما با داشتن یک کارت ویزیت خاص می تواند یک قدم از رقبای خود جلو تر باشید.

برای دیدن هدایای تبلیغاتی ما به لینک زیر مراجعه کنید:

سالنامه برگ

انواع کارت ویزیت از لحاظ جنس

برای اینکه بتوانید مطابق سلیقه خود و مشتریانتان یک کارت ویزیت انتخاب نمایید، باید بسیار دقیق عمل کنید، معمولا بعد از ارائه کارت به مشتریان، خانم ها کارت ویزیت را داخل کیفشان و آقایان آن را داخل جیب خود می گذارند. پس بهتر است با خم و راست شدن کارت در جیب مشتری مشکلی برایش ایجاد نشود. پس در انتخاب جنس کارت ویزیت دقت کافی داشته باشید.

معملا کارت ویزیت، با متریال های مختلفی تولید می شود ولی کارت ویزیت های لمینتی،کتان، شیشه ای و سلفونی بیشتر از انواع دیگر محبوبیت دارد.

کارت ویزیت سلفون: کارت های ویزیت سلفونی را به عنوان کارت عمومی نیز می شناسند، این کارت ها را می توان در دو نوع مات و براق سفارش داد.

کارت ویزیت لمینت: این کارت ها نسبت به کارت های سلفونی کمی ضخیم ترند و مقاومت بالا تری دارند، کارت ویزیت لمینتی را می توان در انواع مختلف مات و براق ، مخملی و ساده سفارش داد، این کارت های لمینتی را به سختی می توان خم کرد.

کارت ویزیت شیشه ای: این نوع کارت ویزیت که به تازگی مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده مانند یک طلق شیشه ای ضخیم است که اطلاعات شما بر روی آن حک می شود.

کارت ویزیت کتان: دارای جنسی انعطاف پذیر بوده که به راحتی تا شده و قابل پاره شدن است.

انواع کارت ویزیت از لحاظ سایز

شما می توانید کارت ویزیت مجموعه خود را با ابعاد دلخواهتان به چاپ برسانید، اما کارت ویزیت مستطیلی با ابعاد 9 در 6 و کارت ویزیت مربعی با ابعاد 6 در 6 جز متداول ترین ابعاد کارت ویزیت ها محسوب می شود.

کارت ویزیت 6 در 9 بعد از برش، خروجی با سایز 5 و نیم در 8 و نیم خواهد داشت. کارت های مترو و تمامی کارت های بانکی نیز در همین سایز قرار دارند.

برای دیدن نمونه طراحی های ما به لینک زیر مراجعه کنید:

نمونه کار چاپ کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت باید به منحصر به فرد بودن طرح انتخابی بسیار اهمیت دارد، چرا که یک کارت ویزیت با طراحی خاص می تواند در دید اول بسیار جلب توجه کند و مشتریان را جذب کند. طراحی رنگی کارت می‌تواند یک نقطه شروع مناسب باشد. بهتر است شما از طراح گرافیک استفاده کرده تا لوگو، شعار تبلیغاتیی عالی طراحی کنید که علاوه بر اثربخشی بالا به راحتی قابل چاپ بوده و هزینه مناسبی داشته باشد.

به هنگام طراحی کارت ویزیت باید بدانیم که بیش از اندازه خالی یا پر بودن یک کارت چه از لحاظ رنگ چه نوشته چشم را خسته می کند، پس اطلاعات و جزئیات کارت خود را دقیق انتخاب کنید.

قرار دادن چه اطلاعاتی روی کارت ویزیت ضروری است؟

لوگو و شعار تبلیغاتی

پیش از اقدام به طراحی کارت ویزیت، حتما لوگو و شعار تبلیغاتی مجموعه خود را طراحی کنید. چرا که مهمترین عنصر در هر کارت ویزیت لوگو و شعار یک مجموعه می باشد.

هر کسی که کارت ویزیت شما را در دست می گیرد با دیدن لوگو آن، باید به راحتی تجارت و کسب و کار شما را بشناسد. پس لوگو مجموعه خود را در بهترین قطب کارت ویزیت جا نمایی کنید.

انواع کارت ویزیتنام و عنوان شغلی

درج عنوان و جانمایی دقیق آن در کارت ویزیت بسیار مهم است چرا که هر شخص بعد از گرفتن کارت به نام مجموعه توجه می کند. که این کارت را از چه شخصی دریافت کرده است.

برخی کسب و کار ها یک کارت ویزیت برای معرفی کل مجموعه و یک سری کارت نیز برای معرفی پرسنل خود به چاپ می کنند. برای مثال غزال محمدی- کارشناس فروش واحد سالنامه برگ

اطلاعات

اطلاعات تماس

معمولا تمامی شرکت ها چندین خطوط برای ارتباط با مشتریان خود دارند، شما می توانید تمامی خطوط مجموعه را در کارت ویزیتان درج کنید اما پیشنهاد ما این است که برای خلوت تر شدن کارت، تنها خط ویژه شرکت را در کارت ویزیت جانمایی کنید.

وب سایت

هدف از قرار دادن آدرس وب سایت در کارت ویزیت آن است که اطلاعات گسترده تری را در اختیار مشتری قرار دهیم چرا که اطلاعات درج شده در کارت ویزیت محدود می باشد اما با درج آدرس وب سایت، اطلاعات جامع تری از خدمات تخصصی برند شما در اختیار مشتری قرار گرفته می شود.

شبکه های اجتماعی

امروزه با گسترش فضای مجازی تقریبا بیشتر کسب و کار ها یک کانال ارتباط جمعی در دنیای مجازی دارند، پس می توان گفت تمامی کسب و کارهای سنتی و مجازی نیازمند پروفایلی در شبکه های مجازی هستند. درج این پروفایل درکارت ویزیت می تواند، مشتریان را ترقیب کند تا پروفایل شما را چک کنند و بیشتر با برند و خدمات شما آشنا شوند.

آدرس

برای دسترسی بهتر مشتریان لازم است آدرس شما در کارت ویزیت درج شود، اگر اطلاعات تماستان کمی طولانی شد بهتر است آدرستان را کامل در کارت ویزیت درج نکنید و محدوده آن را مشخص کنید. برای مثال: محدوده جردن

البته این موضوع برای همه ی کسب و کارها یکسان نیست برای مثال شما صاحب یک کافه هستید باید بدانید که لوکیشن کافه شما در الویت قرار دارد و درج کامل آدرس آن در کارت ویزیت الزامی است، اما گاهی شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و نیازی به درج کامل آدرس نیست.

کارت ویزت خاص

برای منحصر به فرد شدن کارت ویزیت می توانید از (کیو آر کد)،(QR code) استفاده کنید. درج کیو آر کد بر روی کارت ویزیت علاوه بر این که کارت شما را خاص می کند، اطلاعات شما با یک اسکن در اختیار مشتری قرار می گیرد این اطلاعات می تواند هر آن چیزی باشد که شما می خواهید: شماره های تماس مجموعه، آدرس، آدرس وب سایت و …

برای اینکه در کسب و کارتان موفق باشید بهتر است به شیوه های درست تبلیغاتی بیشتر اهمیت دهید، داشتن کارت ویزیت نیاز اولیه همه ی کسب و کارهاست، در دنیای دیجیتال امروز راه های بسیار زیادی برای پیشرفت کاری شما وجود دارد که در مقالات دیگر شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

50 − = 40

ارسال نظر