مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانطراحی ست اداری کامل

ست اداری یا مجموعه اوراق اداری که می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین رکن های بیزنس نام برد. طراحی ست اداری خلاقانه می تواند به موفقیت شما در کسب و کار کمک کند. اگر ست خود را خلاقانه و حرفه ای طراحی کنید باعث می شود در ذهن مخاطب خود قوی تر جلوه کنید و راحت تر بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. طراحی ست اداری شامل: سربرگ، انواع پاکت، کارت ویریت، یادداشت، لیبل و فاکتورها می باشد. شما می توانید طراحی را به صورت جزء به جزء و یا به صورت پکیج طراحی کنید.

برای دیدن نمونه کار های ما به لینک زیر مراجعه کنید:

گالری سررسید برگ

همه چیز راجب ست اداری!

شما می توانید از انواع خدمات چاپ مثل طلاکوب، رنگهای ساختگی، قالب و برش خاص برای ست خود استفاده کنید. همان طور که در مقدمه توضیح داده شد شما می توانید به طور مثال کارت ویزیت خود را با یک طراحی و فاکتور خود را با طراحی متفاوت داشته باشید.

ست اداری برای هر مجموعه ای لازم است، اگر شما ست متفاوتی برای شرکت خود داشته باشید، قطعا در جذب مشتری و برندینگ خود موفق تر خواهید بود. فراموش نکنید چیزی که با ست اداری خود در نگاه اول به مخاطب القا می کنید نظم و دقت شما در تجارتتون است. پس تمام تلاش خود را بکنید که لوگو و رنگ سازمانی و تمام آنچه می خواهید به نمایش بگذارید در ترکیب دل نشینی کنار هم چیده شوند. استفاده از ست اداری حتی در نمایشگاه ها در برند سازی شما نقش مهمی داد.

سربرگ

یکی از عناصر اصلی و مهم در ست اداری سربرگ است که خیلی هم به چشم مخاطب می آید. از سربرگ برای نامه نگاری بین ادارات و اشخاص حقیقی استفاده می شود. سایز استاندارد سربرگ 21×29 می باشد. شما باید در طراحی سربرگ خود دقت کنید و نکات طراحی را رعایت کنید. باید حواستان به سایز استاندارد کاغذ قبل و بعد از برش باشد.

باید فونت درست و با اندازه و سایز مناسب انتخاب کنید. ترکیب بندی رنگ سازمانی و طراحی و جای گذاری لوگو در سربرگ از اصول طراحی است. نباید از فونت های مختلف در سربرگ خود استفاه کنید که مخاطب به راحتی هر اطلاعاتی راجب شرکت خواست را پیدا کند. اگر بتوانید سربرگ خود را پشت و رو طراحی کنید که هر دو روی کاغذ طرح و رنگ داشته باشد باعث می شود کار شما حرفه ای تر به نظر برسد.

طراحی ست اداری

پاکت نامه

دومین جزء یک ست اداری که تاثیرگذار هم هست پاکت نامه است. بسته ای که سربرگ در آن قرار می گیرد و اینکه چگونه قرار است نامه در آن گنجانده شود بستگی به سلیقه و ذوق شما دارد. یکی از لبه های پاکت نامه معمولا چسب دارد است. پاکت نامه در سه سایز ملخی، A4 و A5 طراحی می شود. با این حال شما می توانید متناسب با سلیقه و خواسته ی خود سایز پاکت خود را تغییر دهید. شما می توانید از هر جنس کاغذی که خواستید برای طراحی پاکت نامه استفاده کنید( تحریر، گلاسه، کتان)

کارت ویزیت

شما با اهمیت و تاثیرگذاری کارت ویزیت آشنایی دارید. نکات مهمی هست که باید در طراحی کارت ویزیت رعایت شود. رعایت هارمونی رنگ ها، ترکیب و عنوان بندی مناسب، رعایت فاصله بسیار می تواند در زیبایی آن تاثیرگذار باشد.

کارت ویزیت همان طور که در مقاله ی قبلی گفته شد به دو صورت اختصاصی و عمومی چاپ می شود. جنس آن معمولا گلاسه با روکش یا لمینت است. شما می توانید با طراحی خوب همیشه در ذهن مخاطب بمانید و برعکس با استفاده از کارت شلوغ و فونت و رنگ نامناسب خیلی سریع از ذهن مخاطب حذف شوید.

اصول طراحی ست اداری کامل

این نکته را فراموش نکنید که هدف از طراحی ست اداری زیبا سازی و برندسازی شرکت شما است. طراحی ست اداری بستگی به موضوع و شغل شما دارد مثل ست های تجاری، سیاسی، علمی و مذهبی. هرچند که موضوعات مختلف دسته بندی شده هستند و از هم جدا هستند، بازهم نقاط مشترکی دارند.

به طور مثال اگر در زمینه پوشاک فعالیت می کنید.، نیاز است که از رنگ های شاد و پر انرژی استفاده کنید. در حالی که شما اگر برای یک شرکت حقوقی در حال طراحی ست هستید باید از رنگ های رسمی و رنگ هایی که حس اعتماد را القا می کنند استفاده کنید. ست اداری برای ارگان خاصی نیست و همه از آن استفاده می کنند.

اصول طراحی ست اداری کاملطراحی ست اداری قطعا در تبلیغات شما تاثیرگذار خواهد بود. تمام شرکت ها اعم از دولتی، خصوصی و.. از ست اداری استفاده می کنند. فراموش نکنید که حتما از رنگ سازمانی خود استفاده کنید. در طراحی خود برای پاکت نامه و سربرگ از فونت های بالای 9 استفاده نکنید زیرا ظرافت کار از بین می رود.

طراحی ست اداری کامل

در هنگام طراحی ست اداری باید هماهنگی بین اجزای ست را رعایت کنید. هماهنگی در طراحی باعث منظم و زیبا تر دیده شدن شما می شود. ست اداری باید از هماهنگی درونی و بیرونی برخوردار باشد. منظور از هماهنگی درونی طراحی یکسان اجزای درون ست است. برش ها، رنگ بندی و خطوط از مواردی هستند که حتما باید به آن توجه شود. هماهنگی ست اداری شما با وب سایت کاری که دارید موجب بهبود کیفیت و کارایی شما خواهد شد.

هزینه چاپ ست اداری کامل

چندین عامل بر قیمت چاپ ست اداری تاثیر می گذارند که به بررسی چندتا از آن ها می پردازیم:

جنس کاغذی که استفاده می کنید، شما می توانید از کاغذ تحریر(با گرماژ دلخواه) یا کرافت استفاده کنید. میزان مرغوبیت و کشور تولید کننده ی کاغذی که انتخاب کرده اید در قیمت آن موثر است.

تیراژ و نوع چاپ شما، در صورتی که تیراژ شما بالا است می توانید با انتخاب چاپ افست کار مقرون به صرفه و ارزان تری داشته باشید. اگر ست خود را فورا نیاز دارید و تیراژ شما پایین است بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنید.

ست اداری مانند باقی ابزار تبلیغات مهم است. نکته ای که در طراحی ست اداری کامل مهم است هماهنگی و تناسب رنگی در تمام اوراق است. چون از ست اداری برای مکاتبات خارج از سازمان استفاده می شود به نوعی نماینده بصری سازمان شما است پس شما باید تمام استانداردها را برای بیشتر دیده شدن رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

26 + = 32

ارسال نظر