مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانفلایر تبلیغاتی چیست

امروزه هر سازمان یا شرکت از روش های متنوعی برای تبلیغات و ارائه محصولات و خدمات خودش استفاده می کند. هرکسب و کاری با توجه به بودجه و سیاست های به خصوص خود، در رابطه با چگونگی ارائه تبلیغات تصمیم گیری می کند.

تبلیغات گسترده برای تبلیغ و معرفی نحوه عملکرد خدمات و محصولات، رابطه ی مستقیم با بودجه در نظر گرفته شده توسط آن شرت و یا سازمان را دارد. اما گسترده بودن تبلیغات هرگز تضمین کننده کفت آن نیست و نخواهد بود. شاید تصور شما این باشد که روش های تبلیغاتی ارزان قیمت، تاثیر کمی بر روی مخطبان خواهد گذاشت. در صورتی که اینطور نیست.

می توان فلایر تبلیغاتی را جز روش های نسبتا ارزان، کارآمد و موثر برای محصول و کسب و کار شما در نظر گرفتکه توزیع و پخش آن مقرون به صرفه خواهد بود. ما در این مقاله، شما را با ویژگی های فلایر تبلیغاتی، تفاوت آن با تراکت و روش های طراحی آن آشنا خواهیم کرد.

 


خرید سررسید تبلیغاتی 1403 و انواع تقویم تبلیغاتی از سالنامه برگ


فلایر تبلیغاتی چیست؟

این روش تبلیغاتی بیشتر بین شرکت های تبلیغاتی مرسوم است و به صورت روزانه کمتر با اسم آن مواجه می شویم. از آن جهت که فلایر تبلیغاتی بیشتر در معرفی ماهیت یک کسب و کار و عملکرد یک سازمان به کار گرفته می شود.

فلایرها، کاتالوگ های تک برگی هستند که در اندازه آ4 به صورت دو رو چاپ شده و داخل یک فولدر تبلیغاتی قرار گرفته اند. فلایرها می توانند حاوی اطلاعات منحصر به فردی مانند معرفی اجمالی یک کسب و کار یا سازمان، محصولات و خدمات آنها همراه عکس، تشریح چشم اندازهای پیش روی یک سازمان، استانداردهای ایجاد شده و اهداف آینده ی آنها نیز باشد.

فلایرهای تبلیغاتی (پمفلت) همچنین می توانند به صورت برگه های تبلیغاتی در تیراژ بالا به چاپ رسیده و در مراکز پر رفت و آمد پخش شوند.

دلیل استقبال و استفاده زیاد از فلایرهای تبلبغاتی (پمفلت ها) عواملی مثل مقرون به صرفه بودن، روش سریع پخش کردن آنها و مهمترین قسمت در معرض دید بودن آنها، می باشد. این فلایر ها در مدل های مختلف چاپ می شوند، با کیفیت بالا روی ورقه های ضخیم یا به حالت ساده با چاپ دو رنگ روی برگه رنگی.

با این روش تبلیغاتی شما می توانید به راحتی هدف های فروش خودتان را در محله های مورد نظرتان شناسایی کرده و خدمات وکسب و کارتان را به آنها معرفی نمایید. مهارت و خلاقیت زیادی در طراحی فلایرها مورد نیاز است که بهتر است از متخصصان و کارشناسان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

برای طراحی فلایر تبلیغاتی خود با آتلیه طراحی و گرافیک سالنامه برگ در تماس باشد.

فلایر تبلیغاتی چیست

مهمترین فاکتورهای طراحی فلایر تبلیغاتی

اندازه کاغذ طراحی فلایر

معمولاً برای سایز استاندارد، از اندازه کاغذهای آ4 برای چاپ فلایرها استفاده می شود و به شکل یک پکیج در اختیار مشتریان قرار می گیرد. حداقل سایز برای کاغذهای فلایر تبلیغاتی سایز آ4 می باشد.

استفاده از عکس های مناسب فلایر

یک فلایر تبلیغاتی موثر باید دارای عکس های مرتبط با کسب و کار و مجموعه شما باشد. به دلیل آنکه افراد با عکس ارتباط بهتری می گیرند و همچنین تا جای ممکن سعی کنید فعالیت های سازمان خود را شفاف و کامل توضیح دهید.

معرفی اهداف سازمان جهت طراحی فلایر

فلایرها مناسب ترین ابزار برای معرفی سازمانتان هستند.به این صورت که اگر سازمان یا کسب و کارتان را تازه شروع کردید و تصمیم دارید دیگران را به ساده ترین روش از آن مطلع کنید و اهداف و عملکردتان را به مشتریان معرفی کنید، این فلایرهای تبلیغاتی جزو موثرترین روش ها هستند.

تعداد صفحات فلایر

فرق اساسی که فلایر با دیگر روش های تبلیغاتی مثل تراکت یا بنر دارد، این است که شما در فلایرمی توانید چندین صفحه (حداکثر تا 10 صفحه) تبلیغات کسب و کارتان را داشته باشید و اطلاعات زیادی را به مشتری انتقال دهید. طبیعتا تعداد صفحات فلایر با وسعت کسب و کارو سازمانتان رابطه مستقیم دارد. هرچه سازمان شما بزرگتر باشد باید صفحات بیشتری را برای انتقال و شناساندن عملکرد و اهداف سیستم خود به دیگران در فلایر در نظر بگیرید. در حالی که تراکت و یا بنر فقط شامل یک صفحه طراحی می شود که شما می توانید محصول یا خدمات خود را معرفی نمایید.

فاصله بین متون در فلایر

درطراحی درست فلایرها به این موضوع دقت داشته باشید که بین متون خود حتما از عکس و مواردی مثل نمودارو… استفاده کنید. و از نوشتن متن ها به صورت پشت سر هم و بدون فاصله در یک صفحه پرهیز کنید.

تناسب رنگ فلایر با سازمان

حتما به این موضوع اشراف دارید که یک شرکت یا مجموعه دارای رنگ سازمانی می باشد که با تمامی اقلام آن و همچنین لوگو، همخوانی دارد. پس در فلایر تبلیغاتی خود به این نکته توجه داشته باشید که برای به وجود آمدن هماهنگی بین سازمان و تبلیغاتتان، رنگ مورد استفاده در این فلایر ها با رنگ سازمانی شما مطابقت و همخوانی داشته باشد.

نوع کاغذ فلایر

موردی که بسیار در تبلیغات به روش فلایر اهمیت دارد، جنس و گرماژ کاغذ مورد استفاده در این روش می باشد که باید مرغوب و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین چگالی کاغذ فلایرها یا همان گرماژ آن باید کمی از کاغذ های معمولی بیشتر باشد.

از گرماژ بالای 100 گرم و روکش سلفون استفاده کنید تا همین موضوع باعث افزایش مقاومت و دوام بیشتر کاغذ مورد استفاده در چاپ فلایر شده و همچنین باعث می شود انواع چاپ های برجسته بر روی آن قابل استفاده باشد تا فلایر دارای جلوه و جذابیت بیشتری شود.

تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت

تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت

فلایرها به طور معمول تک صفحه و در سایز آ4 هستند که ممکن است فقط یک رو چاپ شوند و غالبا روکش سلفون و چاپ یووی دارند. اما تراکت ها معمولا درسایز آ5 بوده و به دلیل گرماژ پاین کاغذ قابلیت تا شدن دارند.

به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات در فلایرها مفصل تر و کامل تر هستند و در مقابل، تراکت ها، به توضیح دادن هر چه راحت تر اطلاعات و انتقال سریع آنها به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

در پایان این مقاله شما با یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش های تبلیغاتی یعنی فلایرها آشنا شدید و تفاوت آن را با تراکت متوجه شدید. حالا زمان خوبی است برای اینکه دست به کار شوید و با نتخاب یک محتوا و روش تبلیغاتی مناسب، کسب و کار خود را توسعه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

37 − = 31

ارسال نظر