مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانروانشناسی رنگ ها در تبلیغات

چشم انسان می تواند بیش از 10 میلیون رنگ مختلف از قرمز گرفته تا بنفش را تشخیص دهد و از همان سنین جوانی همه ی ما می توانیم انواع رنگ ها، معانی و شدت رنگی آنها را تشخیص دهیم. هدف ما از این مقدمه این است که بگوییم با انتخاب رنگ درست می توانید معنی و مفهوم خود را به بیننده منتقل کنید و تنها باید به خوبی درک کنید که برای چه کسی و چه هدفی طراحی می کنید. روانشناسی رنگ ها در تبلیغات بسیار موثر بوده و تاثیر مهمی در جذب مخاطب دارد.

چرخه رنگ

چرخه یا دایره رنگ اساسی ترین ابزار برای ترکیب کردن رنگ ها است . هدف طراحی چرخه ی رنگ، اطمینان از جذابیت استفاده از دو رنگ در کنار یک دیگر است . در طول سال ها تغییرات بسیاری روی این چرخه انجام شده است.

به طور کلی هم جواری بسیاری از رنگ ها در کنار هم دیگر به شکل چشم نوازی دیده می شود . در اصطلاح این رنگ ها با همدیگر ” هارمونی ” دارند. به رابطه خاصی که رنگ ها در چرخه معروف رنگ دارند، هارمونی می گویند.

در تئوری رنگ ها رنگ قرمز بسیار کاربردی است و در خیلی از بخش ها مانند لوگو و برندینگ شرکت ها، رنگ پرچم کشور ها، نیز به کار رفته است زیرا که نمایانگر قدرت و نجابت است.

استفاده از رنگ قرمز به عنوان رنگ اصلی افراد را وا می دارد تا به سرعت تصمیم گیرند و به همین خاطر رنگ بسیار مناسبی برای جلب توجه به نوشته هایی مثل “هم اکنون خرید کنید ” و یا ” اینجا کلیک کنید ” در فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی می باشد.

چرخه رنگ

روانشناسی رنگ در برندینگ

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات، گونه ای از روانشناسی است که هدف آن مشخص کردن تاثیر رنگ در تصمیم های روزمره می‌باشد. درواقع رنگ ها دارای قدرت هستند و شما می‌توانید از قدرت رنگ ها در برند سازی خود استفاده کنید. شما به واسطه رنگ ها می توانید احساسات متفاوتی مثل شادی، اعتماد، علاقه به خریدن را در مشتریان و کاربران به وجود بیاورید.

در واقع برای بهترین انتخاب رنگ برای لوگوی برند شرکتتان می بایست بدانید که هر رنگی مناسب چه زمینه کاری می باشد. به طور مثال وقتی کسب و کار شما با فعالیت هایی مثل ورزش های سخت یا فعالیت های شدید سر و کار دارد، قطعا نمی توانید از رنگ های آرامش بخش مثل آبی یا صورتی استفاده کنید. در نتیجه با دانستن معنی هر رنگ می توانید انتخاب درستی برای حوزه کسب و کار خودتان داشته باشید.

لوگوی شما ممکن است دارای شکل، نماد، شماره و کلمات باشد؛ اما چیزی که اکثر مردم درباره لوگوی شما بخاطر می‌سپارند رنگ لوگوی شماست. شایان ذکر است که استفاده از رنگ درست و مناسب تا 80 درصد، به شناخت برند شما کمک فراوانی می کند. اگر به سایت های بزرگی مانند دیجی کالا، علی بابا، زومیت و غیره نگاه کنید متوجه می‌شوید که هرکدام از رنگ خاصی برای لوگوی خود استفاده کرده اند تا بتوانند در خاطر مردم بنشینند.

روانشناسی رنگ در برندینگ

جالب است بدانید 85 درصد از مصرف کنندگان، رنگ را به عنوان اولین دلیل انتخاب یک محصول می‌دانند. همینطور به گفته روانشناسان حوزه رنگ، 42 درصد از مردم رنگ مورد استفاده در سایت تبلیغاتی را عامل جذابی برای ورود به آن سایت می دانند. استفاده از رنگ های ضعیف در سایت باعث دور شدن بازدیدکنندگان از سایت شما می‌شود.

رنگ سازمانی صحیح به برندمان اعتبار می بخشد ، با انتخاب صحیح رنگ برند به برندتان اعتبار می‌بخشید. به عبارت دیگر با اینکه در بخش بعدی پیام‌های هر رنگ را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد؛ باید بدانید در حوزه برندینگ، تناسب رنگ مورد استفاده با محصولی که ارائه می کنید و یا می فروشید، یکی از عوامل اصلی جلب مشتری می باشد.

با انتخاب رنگ از رقیبان خود متمایز شوید ، حتی اگر به تازگی قصد تأسیس برندی را دارید، بهتر است با انتخاب یک رنگ منحصر به فرد، بین خود و رقیبانتان تفاوت ایجاد کنید.

انتخاب رنگ برند و روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

با توجه به زمینه کاری خود، مخاطبان هدف، محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید و اهداف و شعارهای برندتان، رنگی را انتخاب کنید که نه تنها پیام مد نظر شما را به مخاطبان القا کند، بلکه برای مخاطب هدف شما نیز جذابیت داشته و از طرفی تداعی کننده محصولات یا نوع خدماتتان باشد.

روانشناسی رنگ ها در طراحی تقویم رومیزی و سررسید

امروزه تمام کسب و کارها نیازمند تبلیغات هستند. میزان موثر بودن یک تبلیغ به آمار جذب مشتریان آن بستگی دارد. از بهترین ابزارها برای درج تبلیغات شرکت یا کسب و کارها، تقویم رومیزی و سررسیدها هستند. یکی دیگر از روش های موفق در جذب مشتری ارائه کاتالوگ های زیبا و هارمونیک می باشد.

اگر سررسید، تقویم یا گاتالوگ شما از طراحی زیبا و جذابی برخودار نباشد، در جلب نظر کاربران موفق نخواهد بود. در نتیجه با استفاده از رنگ های مناسب و دارای هارمونی می توان جذاب ترین سررسید ها و تقویم رومیزی ها را طراحی و تولید کرد.

در ادامه این مطلب به تاثیر روانشناسی رنگ در طراحی تقویم و سررسید می پردازیم.

استفاده از رنگ ‌های مناسب در طراحی های سررسید و تقویم های رومیزی بسیار اهمیت دارد. رنگ مناسب یک پل ارتباطی بین محصول و خریدار است و این موضوع باعث تمایل افراد به خرید و ذخیره برند آن محصول خواهد شد و البته که تاثیر آن در اواخرسال و موعد خرید سالنامه نمایان می شود.

روانشناسی رنگ در طراحی تقویم رومیزی

رنگ تنها نشان دهنده طراحی زیبای یک سررسید یا تقویم رومیزی نیست، رنگ ها می توانند تفسیرهای متفاوتی داشته باشند. تفسیرهایی مانند حرفه، ملیت، سن که در چاپ یک سررسید یا تقویم رومیزی بسیار مهم است. پس قبل از طراحی تقویم رومیزی و یا سررسید بهتر است نسبت به انتخاب رنگ هر کدام از سررسید‌ها و تقویم ها توجه کنید. ( برای انتخاب بهترین رنگ و مدل سررسید و تقویم رومیزی با کارشناسان واحد فروش سالنامه برگ هماهنگ کنید. )

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

− 1 = 2

ارسال نظر