اخباررنگ سال 2023

دوران سرزندگی فرا رسیده است. برترین کارشناسان رنگ در حهان حکم می ‌کنند که حکومت رنگ‌ های خنثی و سرد به پایان برسد. آنها پیش‌بینی کردند که در سال 2023، رنگ‌ های جسورانه و بازیگوشی که به سمت رنگ های گرم ترپالت رنگ، تکیه می‌کنند، محبوبیت خود را افزایش دهند.

امروزه نه تنها مردم به سمت استفاده از رنگ‌ها ی پررنگ ‌تر حرکت می‌ کنند، بلکه از رنگ‌ها به روش‌های هوشمندانه ‌ای استفاده می ‌کنند، به‌ ویژه در خانه ‌ها.

پرسمن معاون موسسه رنگ پنتون می گوید: «همه چیز در مورد تمایل ما برای بیان خلاقانه است. بسیاری با درک این موضوع که محیط اطراف ما بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد، خلاقیت خود را در خانه به عنوان راهی برای افزایش احساس شادی و رفاه خود ابراز می کنند.»

در این مقاله درمورد نحوه انتخاب رنگ سال 1402 و همچنین اهمیت آن صحبت خواهیم کرد.

رنگ سال 1402

نحوه انتخاب رنگ سال 1402 چگونه است؟

موسسه رنگ پنتون، همه جنبه های جامعه را در نظر می گیرند: مد، بازاریابی، جنگ‌ها، بلایای طبیعی، بحران‌های اقتصادی ، بیماری‌ها و رسانه های اجتماعی و حتی سیاست.

رنگ‌های پنتون از سال 1963، زمانی که مؤسسه رنگ پنتون اولین سیستم بازتولید رنگ استاندارد شناخته شده به نام سیستم تطبیق پنتون را توسعه داد، راهی برای برقراری ارتباط و مطابقت با رنگ‌ های ثابت فراهم کرده است.

دانش موسسه رنگ پنتون به عنوان پیشرو سیستم تطبیق رنگ، بی نظیر است. آنها متخصصان این هستند که چگونه رنگ نه تنها بر طراحی بلکه بر مصرف گرایی تأثیر می گذارد.

با این مقدمه می رسیم به رنگ سال 1402 یا 2023 .

رنگ سال 1402 چه رنگی است؟

رنگ لوکس سال 2023 پنتون رسما معرفی شد : Viva Magenta 18-1750. رنگی زنده، احساسی و شاد که ما را به سال 2023 سوق می دهد. با طراحی مجدد لوگوی اخیر از برندهای برتر مانند اینستاگرام و باسکین رابینز، ما قبلاً شاهد حضور این رنگ گرم در برندسازی بوده ایم. ویوا مگنتو یک رنگ قرمز شاداب و سرزنده است.

هشت سال است که سایه ای از قرمز را در اعلامیه ترند رنگ منتخب سال ندیده ایم. موسسه پنتون، ویوا مگنتو را قدرتمند توصیف می کند و این رنگ را مشوق آزادی بیان و ریسک پذیری می داند. موسسه پانتون در پایان سال میلادی، رنگ قرمز متمایل به صورتی را به عنوان رنگ سال 2023 انتخاب کرد و آن را “سایه ای غیر متعارف برای زمانی غیر متعارف” نام نهاد.

سال 2023 سالی است که با شجاعت، خود را در زندگی فرو می بریم و افق های خود را گسترش می دهیم. این رنگی است با نشاط وجسورانه، پر از شوخ طبعی و شامل همه ی احساسات و قدرتمندی انسان می شود.

ویوا مگنتو یک سایه اشباع است که برای افراد خجالتی مناسب نیست. آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون، گفت: این رنگ مطمئن الهام گرفته از قرمز کوشینال است، یکی از ارزشمند ترین رنگ ‌های متعلق به خانواده رنگ‌ های طبیعی و همچنین یکی از قوی ‌ترین و درخشان ‌ترین رنگ هایی که در جهان شناخته شده است.

وی همچنین خاطربیان کرد که : ویوا مگنتو شجاع و بی باک بوده و رنگ تپنده‌ای است که شور و نشاط آن خوش‌بینی و شادی را تقویت می‌کند. قدرتمند و توانمند بوده و قرمز متحرکی است که امتحان کنندگان خود را بدون محدودیت تشویق می کند. یک سایه برق‌دار و بدون مرز.

رنگ سال 2023

این واقعیت که ویوا مگنتو بسیار جسور، شاد و فراگیر است به این معنی است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای طراحی گرافیکی، بسته بندی و چاپ شما در سال 2023 و بعد از آن باشد.

موسسه پنتون با انتخاب های غیر متعارف غریبه نیست. در سال 2016، ترکیب ساخته شده از دو رنگ رز کوارتز و سرنیتی را انتخاب کرد تا سالی را که با تغییر بحث ها در مورد جنسیت تعریف شده بود منعکس کند. در سال 2020، نه یک بلکه دو رنگ – خاکستری و زرد پر جنب و جوش را انتخاب کرد تا هم انعطاف پذیری و هم خوش بینی نشان داده شده در سال اول همه گیری را به تصویر بکشد.

رنگ سال 1402 چیست

در سال‌ هایی که جهان با عدم قطعیت رو به رو می باشد، اغلب به معنای رنگ‌ هایی بوده است که آرام ‌بخش، آرام یا نشاط‌ بخش هستند. بهس گفته لوری پرسمن، معاون مؤسسه رنگ پنتون، در میان اتفاقاتی که موجب همه ‌گیری مداوم در دنیا شده است، ویوا مگنتو را نشان ‌دهنده اطمینان و ارتباط  در جهانی می داند که تلاش می‌کند دوباره روی پای خود بایستد.

انتخاب رنگ سال 1402 با الهام از طبیعت

این رنگ جدید برای ارائه حس اصالت طبیعی در عصر تکنولوژی انتخاب شده است. به طور خاص، ویوا مگنتو از سوسک قرمز کوشین الهام گرفته است، حشره ‌ای که بومی مکزیک و آمریکای جنوبی است و مدت‌ ها است که به عنوان رنگ قرمز استفاده می‌شود. رنگ زنده این سوسک در همه چیز از تکنیک های رنگرزی باستانی گرفته تا تولید آب نبات و لوازم آرایشی مدرن استفاده شده است.

آیزمن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «با تبدیل شدن جهان ‌های مجازی به بخشی برجسته‌ تر از زندگی روزمره ما، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آنچه واقعی است هستیم. فراخوان نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می کند و به ما کمک می کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

اگر می‌خواهید بدانید از کدام رنگ‌ها برای مکمل رنگ سال 2023 استفاده کنید، پنتون هفت رنگ هماهنگ را به عنوان بخشی از مگنتاورس منتشر کرده است، از جمله:

رنگ های مکمل ویوا مگنتو

برای تزئین خانه خود با ویوا مگنتو، از رنگ قرمز- صورتی در مبلمان استفاده کنید و بقیه اتاق را خنثی نگه دارید. رنگ‌های آبی ملایم، سبز و بژ با ویوا مگنتو هماهنگ می‌شوند و در عین حال تمرکز را روی سایه‌ های اشباع ‌شده حفظ می‌کنند و اگر به دنبال رنگی هستید که طراحی شما را جذاب کند، سبز آبی، آبی سورمه ای، نعنایی یا کادمیومی را برای رنگ‌های مکمل که تضاد خوبی با ویوا مگنتو دارند، امتحان کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که رنگ انتخابی پنتون سال، انتخاب اجباری نیست! این رنگ می تواند گزینه ای عالی برای افزودن حس سرگرمی و انرژی به محصولات، برند یا بسته بندی شما باشد. فقط مطمئن شوید که به روانشناسی رنگ ها و پیامی که می خواهید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید تسلط دارید و درباره آن فکر کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

− 1 = 5

ارسال نظر