مقالات مدیریتیدفتر بولت ژورنال چیست

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک دفتر برای مدیریت و نوشتن کارها و اهداف خود داشته باشید؟ آیا می دانید که چگونه می توانید یک متد برنامه ریزی شخصی برای تمام مراحل زندگی خودتان داشته باشید؟ اگر دوست دارید بر همه چیز مسلط باشید و می خواهید سازماندهی بیشتری داشته باشید، باید یک بولت ژورنال راه اندازی کنید!

اگر به تازگی واژه بولت ژورنال را شنیده اید و در مورد آن چیزی نمی دانید، تا آخراین مقاله همراه ما باشید.

 


برای خرید انواع سررسید و سالنامه 1403 مناسب برنامه ریزی کلیک کنید


بولت ژورنال چیست؟

چه بخواهید فهرست کارهایتان را بهتر بشناسید و چه بخواهید یک خروجی برای کمک به آرامش خود از طریق دیدن برنامه هایی که باید انجام شود، داشته باشید، یک بولت ژورنال می تواند به شما کمک کند. اما بولت ژورنال دقیقاً چیست؟

یک بولت ژورنال شامل بخش هایی برای ثبت کارهای روزانه، نگه داشتن یک تقویم ماهانه یا هفتگی، یادداشت برداری، ردیابی سلامت فیزیولوژیکی و روانی، و ثبت هر دو اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت، می باشد. این دفتر برنامه ریزی محبوب به شما کمک می کند تا بتوانید با توجه به شرایط کاری و زندگی خود، یک مدیریت دقیق و منظم برای اهداف کوچک و بزرگ زندگی خودتان داشته باشید.

اجازه ندهید زمان شما را از درست کردن یک بولت ژورنال دور کند. نیازی نیست تا عید آینده منتظر بمانید. شما می توانید در ابتدا، وسط یا پایان سال (یا هر زمانی در این بین) یک بولت ژورنال را شروع کنید. البته بهتر هست قبل از ساختن این بولت ژورنال، یک لیست از کارهایی که از گذشته باقی مانده و هنوز انجام نشده و همچنین کارهایی که باید در آینده انجام دهید، تهیه کنید.

لازم به ذکر است که هر فرد بولت ژورنال مخصوص خودش را بر اساس نوع نیاز، سلیقه و هدف هایی که دارد، کامل میکند و قطعا بولت ژورنال شما در سال های دوم و سوم کاملا متفاوت با سال اول خواهد بود.

بولت ژورنال چیست

ایده بولت ژورنال

با روش بولت ژورنال آشنا شوید، تمرین تمرکز حواس به عنوان یک سیستم بهره وری. رایدر کارول، خالق بولت ژورنال، در کتاب پرفروش بین‌المللی خود، معنای زندگی هدفمند را که هم سازنده و هم معنادار است، بررسی می‌کند. شما چه سال‌ها از بولت ژورنال استفاده کرده باشید و چه قبلاً هرگز آن را ندیده باشید، این روش به شما کمک می‌کند تا از یک مسافر به خلبان زندگی خود تبدیل شوید.

بولت ژورنال برای سازماندهی کارهای شخصی است که توسط طراح رایدر کارول به وجود آمده است. این سیستم زمان ‌بندی، یادآوری‌ها، فهرست‌های کارها، طوفان های فکری و سایر وظایف سازمانی را در یک دفترچه سازماندهی می‌کند.

خالق بولت ژورنال با استفاده از این متد، زندگی خود را به یک تجارت تمام وقت تبدیل کرد.

دفتر بولت ژورنال چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

در دفتر بولت ژورنال همه اهداف شما با یک نظم خاصی پیاده سازی می شود. برای تاثیر بیشتر این دفتر می توانید از جمله های انگیزشی، شکرگزاری، توسعه فردی استفاده کنید.

مرحله 1: موارد لازم برای درست کردن یک بولت ژورنال را تهیه کنید.

شما مجبور نیستید ولخرجی کنید. برای شروع کار برای تهیه بولت ژورنال، واقعاً فقط به دو چیز نیاز دارید: یک دفترچه یادداشت شبکه نقطه ای و یک خودکار روان. به دنبال ژورنالی با عطف قوی ، کاغذ با کیفیت بالا، شبکه نقطه‌ای که برای چشم‌ها سبک و راحت باشد و صفحات شماره‌ دار بگردید. اما اگر می خواهید از بولت ژورنال خود به عنوان فرصتی برای خلاقیت استفاده کنید، آن را نقاشی کنید. قلم‌های ژل رنگی، آبرنگ‌ها، برچسب‌ها را ذخیره کنید، بسیار به کارتان خواهند آمد.

مرحله 2 : هدف از ساختن بولت ژورنال خودتان را پیدا کنید.

دفترچه بولت ژورنال برای پاکسازی ذهن شما از احساسات و افکاری که ممکن است بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد بسیار مفید است. نوشتن آنها روی کاغذ روشی کارآمد برای سازماندهی کشوهای سرتان است. بولت ژورنال شما می تواند به عنوان یک ابزار مرجع برای آینده باشد. یک راه عالی برای بیان احساسات خود در یک دفتر خاطرات و ترسیم آنچه احساس می کنید و همچنین بتوانید فضای خلاقانه تری برای خود ایجاد کنید.

اهداف ساخت یک بولت ژورنال

مرحله 3: بولت ژورنال خود را شخصی سازی کنید.

هر چقدر از بولت ژورنال استفاده می‌شود، 10 برابر راه‌های راه‌اندازی آن وجود دارد، که توصیه می شود با موارد زیر شروع کنید:

  • شماره صفحات
  • یک فهرست از اهدافتان
  • خلاصه نویسی روزانه یا هفتگی یا ماهانه

یک مجموعه ای از نمادها یا علامت ها را بیابید که وضعیت موارد کاری شما را نشان می دهد. میتوانید یک علامت مثل مربع در کنار هر مورد از لیست کارهایتان قرار دهید. وقتی کار را تمام کردم، مربع را پر می کنم. اگر در حال اجرا است، یک علامت تیک کنار آن بگذارید. اگر باید به هفته بعد منتقل شود، یک فلش در آن قرار دهید. و اگر انجام شد و یا تغییر کرد، آن را خط بزنید.

مرحله 4: از نوشته های خود تقدیر کنید، حالا وقت عمل است.

وقتی توانستید که اهداف هفته ی اول و یا ماه اول را بنویسید، فورا وارد عمل شوید. بر ترس ها و استرس خود غلبه کنید و اولین قدم را بردارید. شما باید بتوانید از نقطه شروع خود حرکت کنید تا متوجه شوید که کدام راه و روش برای شما بهترین است.

بعد از گذشت مدتی از ساختن بولت ژورنالتان، شاهد تغییرات زیادی در آن خواهید بود که نشانی از پیشرفت شما در عملی کردن اهدافتان دارد.

مزایای دفتر بولت ژورنال

مزایای دفتر بولت ژورنال چیست؟

بولت ژورنال ها، نوعی دفترچه هستند که هم به عنوان برنامه ریز و هم به عنوان دفترچه خاطرات عمل می کنند .

  • به عنوان یک برنامه ریز، آنها اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال می کنند.
  • به عنوان یک دفترچه خاطرات، می توان از آن برای ثبت سریع افکار و احساسات خود استفاده کرد و آنها را به شکل عالی مراقبت از خود تبدیل کرد.
  • بولت ژورنال ها را می توان برای هر کاری استفاده کرد، چه به دنبال بهبود سلامت خود از طریق رژیم غذایی و تناسب اندام باشید و چه به شما کمک کند در محل کار منظم بمانید.
  • آنها را می توان به راحتی تنظیم و سفارشی کرد تا مطابق با نیازهای همیشه در حال تغییر شما باشد. این دفترچه می توانند برنامه ریز فیزیکی یا دیجیتالی باشند.
  • دفترچه بولت ژورنال به شما کمک می‌کند تا با نوشتن برنامه های انجام نشده تان، ذهنتان آرام شود و دیگر نگران انجام دادن کارهایتان نباشید.
  • با استفاده از دفتر بولت ژورنال می‌ توانید رقابت مثبت و خوبی با خودتان داشته باشید و هر روز خودتان را با دیروز مقایسه کنید تا درکمترین زمان ممکن به اهدافتون برسید.
  • وقتی شما یک هدف بزرگی دارید اما برای دستیابی به آن هیچ برنامه مدون و منظمی نداشته باشید، ممکن است در نیمه راه دست از تلاش بکشید. اما نوشتن یک برنامه منظم که هر روز یا هر هفته بتوانید پیشرفت خودتان را در راستای رسیدن به هدفتان چک کنید، انگیزه شما را بسیار بیشتر می کند .

طراحی بولت ژورنال

اگر فاقد الهام هستید یا می خواهید دفترچه خود را متحول کنید، این ایده های اصلی را انجام دهید! آنها را امتحان کنید و دستاوردهای خود را دنبال کنید.شما می توانید بولت ژورنال را به صورت آماده تهیه کنید.

بولت ژورنال بی‌ پایان قابل تنظیم است و به تعداد کاربرانی که وجود دارد، گزینه‌های سفارشی ‌سازی وجود دارد. کارول می‌گوید: «بولت ژورنال همیشه به عملکرد بیش از فرم مربوط می‌ شود. مهم نیست که بولت ژورنال شما چه شکلی به نظر می رسد. مهم این است که چه احساسی در شما ایجاد می کند و چقدر در سوق دادن شما به سمت چیزهایی که برایتان مهم هستند موثر است.

چه به تازگی اولین دفترچه خود را خریداری کرده باشید و چه به دنبال الهام گرفتن برای تاثیرگذاری بیشتر خود هستید، آنچه را که نیاز دارید بردارید و بقیه را رها کنید .این همان چیزی است که دربولت ژورنال به آن نیاز دارید.

به عنوان مطلب پایانی، شاید شما اغلب تعجب کنید که ” برای روز من چه اتفاقی افتاد؟” اگر چنین است، وقت آن رسیده است که بولت ژورنال خود را درست کنید. دیگر از یادداشت های چسبناک خبری نیست. دیگر نیازی به زدن مکرر حذف وظایف در تقویم گوشی شما نیست. دیگر هیچ ضرب الاجل از دست رفته ای مانند دیروز وجود ندارد. علاوه بر این، بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ شما واقعاً کارها را انجام می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

+ 76 = 81

ارسال نظر