مقالات تخصصی و دریافت نمونه ویژه همکارانکاغذ بازیافتی

ضایعاتی که قبل از فروش کاغذ تولید می شوند مثل بریده های پاکت، بریده های صحافی، ضایعات کیسه، جعبه ، کارتن محصولات، روزنامه ها و حتی انواع پارچه های پنبه ای بی مصرف که از اداره ها و خانه ها جمع آوری می شود، در طی مراحل تولید نیز خرده کاغذ هایی که از ماشین کاغذ اضافه می آید و یا خرده کاغذ های خشک شده، کاغذ خرده هایی که در مرحله لبه بری و تولید حلقه و هم چنین ضایعات جنگل از قبیل کندن درختان،خاک اره و ضایعات اره همگی شامل کاغذ بازیافتی می شوند.

تمامیه کاغذ های تولید شده برای محصولات برگ قابل بازیافت هستند برای دیدن نمونه کار های ما به لینک زیر مراجعه کنید:

سالنامه سال 1403

بازیافت چیست؟

به فرآیندی که طی آن موادی که قبلا استفاده شده را طوری تغییر می دهند که دوباره بتوان از آن استفاده کرد بازیافت می گویند. بیشترین مواردی که بازیافت می شود: فلزات، کاغذ و شیشه هستند.

چه کاغذ هایی را نباید بازیافت کنیم؟

کاغذی که کثیف باشد: هیچوقت نباید کاغذ کثیف را در سطل مخصوص بازیافت بیندازیم به عنوان مثال می توان جعبه پیتزا و پوشک را نام برد.

کاغذ ریزریز شده: ریزریز شدن کاغذ طول الیاف آن را کوتاه و ضعیف می کند در صورتی که برای بازیافت کاغذ باید الیاف ها طویل و قوی باشند. به جای بازیافت شما می توانید آن را کمپوست کنید.

پلاستیک یا مقوای فویل پیچی شده: اگر کاغذ مقدار کمی موم، پلاستیک یا فویل داشته باشد مانع از بازیافت آن می شود. مثل جعبه آبمیوه.

به جای این کاغذ ها شما می توانید از روزنامه، مجله، پاکت یا بروشور ها استفاده کنید که برای بازیافت مناسب هستند.

کاغذ بازیافتی چیست؟بازیافت کاغذ در خانه

شما می توانید با جمع آوری کاغذ های باطله آن هارا به شرکت های مربوط به بازیافت بفروشید. اما در این مقاله شما با چند راه خلاقانه استفاده از کاغذ باطله آشنا می شوید.

1)مالچ: شما می توانید با بازیافت کاغذ در خانه از آن به عنوان مالچ استفاده کنید. برای درست کردن مالچ باید کاغذ را به شکل نوارهای کوچک پاره کنید و در اطراف گیاه قرار دهید. مالچ می تواند خاک را مرطوب نگه دارد.

2)بسته بندی: یک استفاده ساده که قطعا در هر خانه ای نیاز می شود، استفاده از کاغذ برای بسته بندی است. شما می توانید کاغذ های باطله خود را نگه دارید و از آن ها در اسباب کشی و جلوگیری از نشکستن ظروف از آنان استفاده کنید.

3)درست کردن کاردستی: شما می توانید بازیافت کاغذ را به کودکان خود نیز بیاموزید و با آن ها کاردستی کنید. با اینکار علاوه بر آموزش باعث شکوفا شدن خلاقیت در آنان می شوید.

چگونه کاغذ را بازیافت می کنند؟

کاغذ ها به یک مرکز بازیافت فرستاده می شوند تا در آنجا ناخالصی هایی مثل پلاستیک و… را از آن جدا کنند. کاغذهارا دسته بندی می کنند. ماشین آلات بزرگی که مخصوص بازیافت هستند آن هارار به قطعات کوچک خرد می کنند و بعد آن ها را در آب و مواد شیمیایی فرو می برند بابراین کاغذ را به الیاف تبدیل می کنند.

دوباره مخلوط آب و کاغذ را بازبینی می کنند تا ناخالصی های باقی مانده را از آن ها جدا کنند. برای تمیز کردن کاغذ آن را در یک دستگاه استوانه مانند می چرخانند و یک خمیر به دست می آید. روی خمیر آب می ریزند تا الیاف کاغذ دوباره به هم بچسبند. در مرحله ی آخر غلطک هایی که گرم شده اند آنها پرس می کنند تا خشک شود و به محصول جدید کاغذی تبدیل شود.

چگونه کاغذ را بازیافت می کنند؟

موارد استفاده از کاغذ بازیافتی

از کاغذ بازیافتی استفاده های متعددی می شود. هرچند که سفیدی و کیفیت کاغذ نو را ندارد ولی می توان به آن به چشم کمکی به طبیعت نگاه کرد. از کاغذ بازیافت برای کاغذ کامپیوتر می توان استفاده کرد. از موارد دیگر کاربرد بازیافت می توان به انواع مجلات، روزنامه ها، دفتر و حتی کاغذ دیواری اشاره کرد.

مزایای بازیافت کردن کاغذ

شما با بازیافت کردن کاغذ از خیلی مشکلات زیست محیطی و حتی اجتماعی جلوگیری می کنید. کاهش میزان زباله ها و جلوگیری از گرمایش جهانی از مزایای تفکیک کاغذ باطله می باشد. اگر کاغذهارا بازیافت کنید تعداد کارخانه هایی که می خواهند کاغذ را تحویل بگیرند بیشتر می شود، در نتیجه باعث اشتغال زایی می شود.

دفع غیر اصولی زباله و یا حتی سوزاندن آن ها موجب از بین رفتن منابع طبیعی و هدر رفتن انرژی می شود. اگر این زباله ها را بازیافت کنیم، بخش زیادی از آن ها برای تولید محصولات جدید استفاده می شود. با بازیافت کاغذ شما به کاهش آلودگی، عدم نیاز به تولید بیشتر کاغذ و مهم تر از همه عدم نیاز به قطع درختان و کاهش وابستگی در وادرات خمیر کاغذ کمک می کنید.

انواع کاغذ بازیافت

کاغذ بازیافتی که نسبت به کاغذ نو مقرون به صرفه تر و ارزان تر می باشد و در عین ارزان بودن برای محیط زیست مفید هستند. مهم ترین محصولات بازیافتی شامل کاغذهای فلوتینگ، تست لاینر و وایت تاپ می شود. در ادامه به توضیح این محصولات می پردازیم:

کاغذ فلوتینگ: اگر به لایه میانی کارتن دقت کرده باشید متوجه می شوید که حالت موج دار دارد. این لایه میانی ضربه گیر است و از محتویات کارتن محافظت می کند. هرچه این لایه ضخیم تر باشد کیفیت آن بهتر است. این لایه فلوتینگ است.

انواع کاغذ بازیافت

کاغذ تست لاینر: جنس این کاغذ کرافت است که در کارتن سازی کاربرد دارد. اغلب کرافت های موجود در بازار از همین جنس هستند و کاملا از بازیافت کاغذ باطله تولید می شود.

کاغذ وایت تاپ: وایت تاپ هم از کاغذ باطله و بازیافتی به دست می آید. این کاغذ برای لایه های رویی کارتن مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کاغذ بازیافتی و کاغذ معمولی

همه ی کاغذ های بازیافتی دارای لگوی بازیافت هستند و شما از این علامت می توانید متوجه شوید.

سخن آخر: بازیافت کاغذ به محیط زیست خیلی کمک می کند، روزانه تعداد زیادی درخت برای آماده کردن کاغذ قطع می شوند. شما با جدا کردن کاغذ ها می توانید به حفظ جنگل ها کمک کنید. تقریبا 80% از محصولاتی که استفاده می کنیم قابل بازیافت هستند. دانشمندان معتقد هستن که کاغذ زباله نیست یعنی حتی کاغذ بازیافتی را هم نباید دور بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

− 1 = 2

ارسال نظر