اخباربررسی حذف تعطیلی 29 اسفند، 13 فروردین و 14 و 15 خرداد در مجلس شورای اسلامی

در مجلس شورای اسلامی ایران طرحی در حال پیگیری و بررسی است که با عنوان طرح ساماندهی تعطیلات کشور شناخته می شود. بنابر نظر برخی نمایندگان، تعداد تعطیلات کشور زیاد بوده و باید از طریق این طرح کاهش یابد.

بر اساس گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، حذف تعطیلی روز 29 اسفند و روز 13 فروردین در این طرح بررسی خواهد شد. به علاوه در این طرح پیشنهاد شده که تعطیلی روزهای پنجشنبه به شنبه منتقل شده و تعطیلی روز 14 و 15 خرداد ماه حذف و تنها عزای عمومی باشد.

این طرح برای بررسی دقیق تر به مرکز پژوهش های پارلمان ارجاع شده است تا نظرات کارشناسان اجتماعی و سیاسی، دانشگاهیان و جامعه شناسان در مورد آن جمع آوری شود. دلیل جمع آوری نظرات آن است که حذف تعطیلات از تقویم رسمی کشور، تبعات اجتماعی، سیاسی و مذهبی مختلفی در پی خواهد داشت..

قرار است مرکز پژوهش های پارلمان تا ظرف یک ماه آینده، جمع بندی خود در این مورد را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهد تا پس از بررسی در صحن کمیسیون، به صحن علنی مجلس وارد گردد.

2 دیدگاه

  1. ۱۳ بدر هم سنت ایرانیه هم یک بار در سال همه می‌رن از طبیعت استفاده کنن خدا نکنه حذف بشه. ولی ۲۹، ۱۴، ۱۵ خداییش تعطیلی لازم ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

50 − = 43

ارسال نظر