تقویم رومیزی

تقویم رومیزی پایه ‌دار از پرطرفدارترین تقویم‌های رومیزی هستند که معمولا بر روی یک پایه سه گوش قرار می‌گیرند. طرح های چاپ شده این تقویم ها بسیار متنوع بوده و در دو نوع پایه مقوایی و پایه سخت گالینگور از معروفترین پایه های این مدل تقویم هستند.

بر روی هر برگ تقویم ، روزهای یک ماه به همراه تصاویر متنوع با هر موضوعی، چاپ می ‌شود . در مدلی از تقویم رومیزی که به حالت ایستاده می باشد، درهر دو طرف برگه تقویم رومیزی، فقط یک ماه نشان داده می شود.


برای خرید تقویم رومیزی 1403 از سالنامه برگ کلیک کنید


انواع پایه تقویم رومیزی تبلیغاتی

تقویم رومیزی مقوایی

تقویم‌های رومیزی مقوایی از پایه‌هایی مقوایی ساخته می شود که برای ساخت این پایه ها، یا از مقوا با گرماژ بالا و یا از لمینیت کردن دو مقوای گرم پایین ‌تر استفاده می کنند. مقوای استفاده شده در ساخت این نوع از تقویم‌ها به طور معمول گلاسه می باشد و در برخی موارد از مقوای فانتزی برای ساخت این تقویم‌ها استفاده می کنند. تقویم‌های رومیزی مقوایی دارای وزن کمی هستند و در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و معمولا دارای 12 یا 13 برگ (لت) می باشند و جنس برگه‌های آن از گلاسه یا مقوای فانتزی (مثل مقوای کارتی و …) است که در وزن 250 یا 300 گرم تولید می شود.

بر روی پایه‌های مقوایی می‌توان مطابق با نیاز مشتری طرح‌هایی را چاپ کرد اما به طور کلی طرحی بر روی آن اجرا نمی شود و معمولا اطلاعات برند مشتری بصورت طلاکوب، نقره کوب و … روی پایه حک می‌شود.

تقویم های رومیزی مقوایی، ماه شمار می باشند و درهر برگ از تقویم، شما یک ماه از سال را می بینید. این تقویم‌ها، تاریخ شمسی، قمری و میلادی را نشان می‌دهند. از لحاظ مواد استفاده شده و فرآیند تولید راحت تر، پایه مقوایی کمترین قیمت را در بین دیگر پایه ‌های تقویم رومیزی به خود اختصاص داده است. از مشکلات بزرگ این پایه تقویم این است که بدلیل کم بودن وزن پایه نسبت‌ به برگه ‌های تقویم رومیزی از استحکام و قابلیت ایستایی مناسب برخوردار نیست.

تقویم رومیزی با پایه چوبی یا mdf

تقویم رومیزی با پایه چوبی، با ورقه ‌های ام دی اف تولید می شود . پایه تقویم چوبی شامل مزیت هایی از قبیل جای خودکار ، جای برگه یادداشت و … می شود که باعث جذابیت و کاربردی تر بودن این مدل تقویم رومیزی می شود. هر کدام از این مزیت ها در نوع خود طرفداران ویژه ا‌ی دارد .

تقویم‌های رومیزی با پایه چوبی، با توجه به درخواست مشتری در دو مدل هفته شمار و ماه‎ شمار تولید می شوند. این مدل پایه تقویم ‌های چوبی، بسیار شیک هستند و معمولا این پایه با برگ های تقویم مد نظر مشتری، ست شده و جزو مدل های لوکس و شیک به حساب می آید. پایه‌های چوبی معمولا در انواع مدل تقویم‌های رومیزی اداری، تقویم‌های رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه ‌دار استفاده می شوند.

تقویم رومیزی با پایه سخت

پایه تقویم‌های رومیزی سخت را از قطعات مقوای جلدسازی می سازند و به صورت مثلثی بر روی سطح مورد نظر قرار داده می شوند. این مدل از پایه‌ها در حالتی که تقویم شما هفته ‌شمار باشد و وزن بیشتری نسبت به تقویم های ماه شمارداشته باشد، مناسب نیست و همانند تقویم‌ رومیزی مقوایی عمل می‌کند اما دارای کمی استحکام بیشتر از تقویم‌های رومیزی مقوایی می باشد.

روکش مورد استفاده در پایه تقویم‌های سخت، می‌تواند از جنس گلاسه سبک روکش دار، گالینگور یا کاغذ فانتزی باشد. در تقویم‌های رومیزی پایه سخت نیز می‌توان مطابق با نیاز مشتری طرح‌هایی را برروی پایه تقویم چاپ کرد و یا از چاپ طلاکوب، نقره کوب و … استفاده کرد.

تقویم رومیزی با پایه گالینگور

از مزیت ‌های اصلی پایه گالینگور، کیفیت بالای چاپ طلاکوب، نقره کوب و … جهت درج لوگو و اطلاعات شرکت ها می باشد . پارچه گالینگور در رنگ‌ ها و طرح‌ های زیادی در بازار موجود است که می‌تواند در سفارشات تقویم رومیزی اختصاصی با طرح و رنگ مورد نیاز شرکت سفارش دهنده بسیار مؤثر واقع شود. (شما می توانید برای انتخاب پایه تقویم رومیزی مناسب خود با واحد فروش سالنامه برگ تماس حاصل نمایید)

برای تولید پایه تقویم رومیزی گالینگور از پارچه گالینگور روی مقوا استفاده می‌ شود. گالینگور به قدری سفت و با دوام می باشد که به راحتی در مقابل گرما، رطوبت و ضربه تخریب نمی شود. اضافه بر همه این ویژگی ها ، شکل ظاهری جذاب و زیبایی دارد. و به دلیل کیفیت عالی چاپ طلاکوب و نقره کوب روی این پایه زیبایی آن دو چندان می شود.

تقویم رومیزی با پایه گالینگور

تقویم رومیزی با پایه سلفونی

تقویم رومیزی با پایه سلفون از قدیمی‌ ترین و پرکاربردترین مدل ‌های تقویم رومیزی به شمار می رود. مواد مورد استفاده در این مدل پایه مقوای کرجی (مقوای صحافی) و گلاسه ۱۳۵ گرم همراه با روکش سلفون است . به منظور جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش روی گلاسه از روکش سلفونی استفاده می شود . متداول ترین پایه تقویم سلفونی از چهار تکه تشکیل می شود. دو تکه اصلی و بزرگ تر استند صفحات داخلی را شامل می شود و دو تکه کوچکتر پایه نگه ‌دارنده را تشکیل می دهند . فضای بین این ۴ تکه را در صنعت صحافی ، فضای ناخنی می‌ گویند .

در تولید پایه تقویم سلفون سایز آن براساس ابعاد برگه ‌های تقویم رومیزی امکان تغییر دارد. پایه سلفون هم به صورت دستی و هم توسط دستگاه‌ های تمام اتوماتیک تولید می شود.

بیشتر بخوانید: تقویم رومیزی یادداشت دار

تقویم رومیزی با پایه فلزی

این مدل ازتقویم، پایه های فلزی دارند که دارای استحکام و ماندگاری بالایی هستند و برای فضاهای اداری و پیشخوان آشپزخانه و موارد دیگر مناسب می باشند . پایه‌های فلزی معمولا در انواع تقویم‌های رومیزی اداری، تقویم‌های رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه‌ دار استفاده می شوند اما معمولا در تقویم‌های رومیزی ایستاده مناسب ‌تر هستند.

تقویم رومیزی با پایه فلزی

تقویم رومیزی با پایه پلکسی

تقویم‌های رومیزی پلکسی دارای یک پایه پلاستیکی با ظاهری شفاف و شیشه‌ای هستند که به این مدل از پلاستیک، پلکسی می گویند. این نوع از پلاستیک ها بسیار محکم می باشند و در تقویم‌ها با ضخامت 1 تا 40 میلی متر استفاده می شوند. همچنین این مدل از پایه برای تقویم‌های رومیزی اداری بیشتراستفاده می شوند. پایه تقویم ‌های پلکسی معمولا مطابق با نیاز مشتری در انواع تقویم‌های رومیزی اداری، تقویم‌های رومیزی زیردستی و تقویم‌های رومیزی پایه ‌دار استفاده می شوند.

پلکسی مثل یک شیشه براق و زیبا است. به همین علت جلوه ای شیشه ای به تقویم می دهد. استفاده از پلکسی در پایه تقویم ها موجب بالا رفتن استحکام تقویم می شود.

پایه تقویم هایی که از پلکسی درست می شوند علاوه بر اینکه استحکام بسیار خوبی دارند، وزن سبکی نیز دارند. درست است که پلکسی ظاهری شبیه به شیشه دارد اما مانند شیشه وزن سنگینی ندارد. از دیگر مزیت های پایه تقویم های پلکسی مقاومت و ایمنی بالای آن ها در برابر شکسته شدن است. به دلیل این که پلکسی از جنس شیشه فشرده است، در مقابل افتادن یا ضربه و فشار مانند شیشه نمی شکند.

بیشتر بخوانید: انواع تقویم رومیزی

تقویم رومیزی با پایه پلکسی

همچنین مشتریان می توانند با سلیقه خودشان به طور اختصاصی قسمت ها و لوازم جانبی را نیز در کنار تقویم خود قرار دهند.

برای مثال می توان در کنار تقویم، قسمتی را برای قرار دادن برگه های یادداشت یا مداد، خودکار، قلم و غیره درست کرد. این بخش های جانبی در کنار تقویم علاوه بر ظاهری زیبا باعث کاربردی تر شدن تقویم رومیزی می شود.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد یک ذهنیتی از پایه های مختلف تقویم رومیزی به شما بدهد که راحت تر بتوانید در انتخاب و خریدتان تصمیم گیری کنید. همچنین شما می توانید برای انتخاب تقویم رومیزی مناسب خود با واحد فروش سالنامه برگ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

5 + 4 =

ارسال نظر