ویژگی های یک شرکت تبلیغاتی خوب

انتخاب یک شرکت تبلیغاتی خوب جهت دستیابی به اهداف کوتاه و بلند مدت، همواره یکی از دغدغه های شرکت ها می باشد. گرچه ممکن است همیشه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود داشته باشد اما شرکت ها می دانند که انتخاب یک شرکت تبلیغاتی خوب، هزینه های تبلیغاتی آنان را به سرمایه گذاری تبدیل کرده و یک شرکت تبلیغاتی بد می تواند به هدر رفتن منابع سازمان منجر شود. در این میان، تبدیل شدن به یک شرکت تبلیغاتی قابل اتکا می تواند موجب ایجاد مزیت رقابتی برای شما شده و این امر، جلب مشتریان بیشتر را در پی خواهد داشت. در زیر به 5 ویژگی اساسی یک شرکت تبلیغاتی موفق اشاره شده است که جهت موفقیت در این صنعت می بایست آنها را در مجموعه خود تقویت نمایید.

1 – کارکنان فوق العاده

یک شرکت تبلیغاتی از تیمی از افراد حرفه ای در حوزه های گوناگون، اما مرتبط، تشکیل شده است. در حقیقت یک شرکت تبلیغاتی متشکل از افراد متخصص در حوزه های بازاریابی، متخصصان مجرب در حوزه طراحی گرافیک و طراحی وب و سایر حرفه ها است. یک شرکت تبلیغاتی خوب از این افراد حرفه ای برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان، از طراحی وب سایت گرفته تا طراحی پوسترهای جذاب و بیلبوردهای تبلیغاتی، استفاده می کند.

این نوع از کارکنان، ایجاد کننده و پیش برنده کمپین ها، استراتژی ها و راهکارهای اساسی تبلیغات و بازاریابی هستند. اگر مایلید به یک شرکت تبلیغاتی موفق تبدیل شوید، تنها با افراد با انگیزه، علاقه مند و خلاق کار کنید که نه تنها حوزه بازاریابی و تبلیغات را دوست داشته باشند، بلکه از قدرت ریسک پذیری برای خلق کمپین های بزرگ جهت دستیابی به اهداف مشتریانتان نیز برخوردار باشند.

یکی دیگر از مواردی که شرکت های تبلیغاتی در دنیای امروز به آن نیازمندند، بکارگیری متخصصان حوزه دیجیتال است. از آنجا که افراد جامعه زمان زیادی از وقت خود را به نگاه کردن صفحات وب، تحقیق در اینترنت، استفاده از کانال ها و شبکه های اجتماعی گوناگون می گذرانند، مشتریان نیز از شما خواهند خواست تا استراتژی ها و روش های مناسب حضورشان در حوزه دیجیتال را به آنها معرفی کرده و در اجرای آن نیز به آنان کمک کنید.

2 – حضور قوی در فضای آنلاین

در عصر دیجیتال، تمام کسب و کارها، مخصوصا کسب و کارهای فعال در حوزه تبلیغات و ارتباطات می بایست حضور قدرتمندی در حوزه آنلاین داشته باشند. شرکت های تبلیغاتی معمولا خود بیشتر از سایر کسب و کارها در فضای مجازی دیده می شود زیرا که بازاریابی بخشی از تخصص آنان است. شرکت های تبلیغاتی موفق معمولا در سرچ گوگل در رتبه های بالا قرار گرفته و حضورشان در فضای مجازی بسیار پر رنگ است. همچنین وب سایت و کاتالوگ های چاپی شرکت های تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مشتریان برای خود می پسندند.

همانطور که می دانید، محتوای قدرتمند یکی از لازمه های بازاریابی اثربخش است. لذا شرکت های تبلیغاتی نیز می باست به این توانایی مجهز باشند. شرکت های تبلیغاتی می بایست نحوه ایجاد یک استراتژی محتوای اثر بخش برای جذب، تبدیل و حفظ مشتریان را دانسته به عبارت دیگر باید توانایی داشته باشند تا داستان مشتری خود را به نحوی روایت کنند که برای مخاطبانش جذاب بوده و موجب ایجاد مزیت رقابتی برای آنان شود. همچنین شرکت های تبلیغاتی باید بدانند که چگونه محتوایی تولید کنند که با جایگاه مشتری در چرخه بازاریابی و کانال مورد نظر جهت انتقال پیام متناسب باشد.

3- دانش مناسب از مشتریان

یک شرکت تبلیغاتی خوب باید در به دست آوردن، درگیر کردن و نگه داشتن مشتری تبحر داشته باشد. لذا یک شرکت تبلیغاتی موفق می بایست در مورد بازار مشتریان خود دانش لازم را داشته یا آنرا بدست آورد تا با استفاده از آن بطور مستمر پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشد و برای آنان ارزش آفرینی کند. چنین شرکتی می بایست نیازها و خواسته های بازار هدف مشتریانش را اولویت بندی و بر این اساس به طراحی کمپین های تبلیغاتی بپردازد. از این طریق است که یک شرکت تبلیغاتی می تواند برای مشتری خود یک برند قوی و موفق ایجاد کند.

این دانش حاصل از داده ها، محاسبات و آنالیزهای فراوان است که پشتوانه ابتکار عمل شرکت تبلیغاتی شده و اتخاذ تصمیمات بهتر را امکان پذیر می سازد. یک شرکت تبلیغاتی خوب از آنالیز و تجزیه تحلیل برای بررسی خروجی اقدامات خود استفاده می کنند.

4 – خلق ارزش بالا در مقابل پول هزینه شده

شرکت ها برای مقایسه توانایی خلق ارزش شرکت های تبلیغاتی گوناگون، به وجوه تمایز آنها نسبت به رقبایشان توجه می کنند. همچنین میزان بکارگیری آخرین تکنولوژی ها و قابلیت همراهی با بروزترین روند ها، خدمات خاص ارائه شده و تجارب گذشته نیز از نکات قابل توجه در این زمینه می باشند. لذا شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی باید بتوانید مشتریان خود را در این حوزه ها متقاعد نمایید.

5 – تضمین خروجی

متاسفانه بسیار دیده می شود که شرکت های تبلیغاتی نمی توانند تعهدات خود را در زمان مقرر و یا با مشخصات توافق شده عملی کنند. یک شرکت تبلیغاتی خوب باید به تمام جزئیات خروجی کار خود توجه ویژه داشته باشد. وب سایت طراحی شده باید با تمام مرورگرها سازگار باشد، تبلیغات انجام شده در شبکه های اجتماعی باید در صفحات مرتبط انجام شده و در زمان توافق شده به پایان برسد، رنگ سازمای مشتری باید در تمام اوراق چاپی حفظ شود، بهینه سازی وب سایت باید در تمام کلیدی توافق شده صورت بگیرد و . . .

تمام شرکت ها و سازمان ها به دنبال شرکت تبلیغاتی هستند که آنچه قابل انجام است را متعهد شده و خروجی کار خود را تضمین کند.

منبع : maat

1 دیدگاه

  1. سلام میخوام ی شرکت تبلیغاتی ثبت کنم باید چ کارهایی انجام بدم تو شرکت؟؟ دعوت از هنرمندان و سخنرانان انگیزشی میتونم انجام بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

− 1 = 7

ارسال نظر