سررسید و سالنامهویژگی های سررسید باکیفیت 99

سررسید 1403 از جمله محصولات چاپی است که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد بطوریکه بسیاری از آنها سررسید را جزو ملزومات اساسی در زندگی روزمره خود می دانند. با پیشرفت علم و ورود تکنولوژی های بروز در عرصه چاپ، کیفیت این محصولات نیز بالاتر رفته است و همچنین چاپخانه های معتبر برای دریافت سفارشات شما به آسانی در دسترس هستند.

سررسید یک وسیله کاربردی در شرکت ها، سازمان ها، دفاتر اداری و حتی در منازل است و برای آگاهی از تاریخ، برنامه ریزی های روزانه، یادآوری رویدادهای مهم زندگی و بسیاری موارد دیگر بکار گرفته می شود. با وجود رشد روزافزون چاپخانه ها و تولیدکننده های مختلف، بهتر است برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب از بهترین و معتبرترین آنها استفاده کنید. فراموش نکنید سررسیدها از جمله هدایای تبلیغاتی پرطرفدار در سال جدید هستند و بازدهی بالایی برای کسب و کار سفارش دهنده خواهند داشت. دلیل آن واضح است؛ شما به مدت یکسال در دیدرس مستقیم مخاطب خود قرار خواهید داشت و این موجب برندسازی، حفظ مشتری قدیمی و همچنین جذب مشتری های جدید خواهد شد. در ادامه این مقاله با تمام نکات و ویژگی های سررسید باکیفیت 1403 آشنا خواهید شد.

ویژگی های سررسید باکیفیت 1402

سررسید باکیفیت 1401را می توان با عوامل مختلفی سنجید که ما در این مطلب قصد داریم برخی از این ویژگی ها را برای شما بازگو کنیم: یک سررسید با کیفیت از سه بخش اساسی تشکیل می شود:

مقدمه

در این بخش می توانید از تصاویر و نوشته های مخصوص تبریک سال نو و همچنین صفحه ای مجزا مخصوص به تبلیغات شرکت سفارش دهنده استفاده کنید.

صفحات داخلی

این صفحات می تواند شامل تاریخ ( روز، ماه، سال، شماره هفته …)، اوقات شرعی، قسمتی مختص به نوشتن، یک بیت شعر، جمله یا قطعه ای ادبی و … و یا لوگو شرکت یا هر بحث تبلیغاتی دیگری باشد.

صفحات پایانی

در این صفحات معمولا ملزومات رایج جامعه مانند شماره تماس های ضروری، اطلاعات مهندسی و چند برگه دفترچه تلفن درج می شود.

نحوه ارائه این ملزومات و همچنین طراحی مطلوب آن می تواند در تعیین کیفیت سررسید تاثیر گذار باشد. از دیگر ویژگی های سررسید باکیفیت  1403 می توان به عومل زیر اشاره کرد:

کیفیت جنس سررسید

در تولید جلد سررسیدها از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود. از جمله این مواد می توان به چرم مصنوعی، گالینگور، سلفون، جیر و ترمو و … اشاره کرد.

چرم مصنوعی: این جلد شبیه به چرم طبیعی است با این تفاوت که قیمت پایین تری دارد و از تنوع رنگی بیشتری برخوردار است. همین ویژگی باعث شده در بین افراد طرفداران بسیاری پیدا کند.

گالینگور: در این نوع جلد از پی وی سی به عنوان پوشش بر روی کاغذ استفاده می کنند. تنوع طرح و رنگ با این جلد را بسیار محبوب می کند اما توجه داشته باشید که گالینگور نسبت به چرم مصنوعی و ترمو مقاومت کمتری دارد.

سلفون: در این نوع جلد سفارش دهنده می تواند یک طرح اختصاصی انتخاب کند. این طرح را با سلفون پوشانده و به عنوان جلد سررسید استفاده می کنند. همین ویژگی موجب افزایش تعداد سفارش دهنده های این نوع جلد در بین افرادی می شود که خواهان چاپ طرح های اختصاصی خود هستند.

جیر: در این نوع پوشش می توانید پرزهایی با تراکم مختلف را مشاهده کنید که به آن جلوه ای زیبا و مورد پسند می بخشد. تعیین کیفیت این جلد از روی این پرزها به این شکل است که اگر میزان گستردگی آن یکسان بود و تراکم بالایی داشت بنابراین از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

ترمو: ترمو بسیار شبیه به چرم مصنوعی است با این تفاوت که کمی نازک تر بوده و مقاومت بالاتری دارد. به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. ترمو نسبت به حرارت واکنش نشان داده و سریعا تغییر رنگ می دهد. با استفاده از این ویژگی از آن در موارد داغکوب برای درج لوگو یا کشیدن طرح های مختلف استفاده می کنند.

کیفیت صحافی سررسید

صد در صد اگر گران ترین و مرغوب ترین جلد سررسید را داشته باشید اما به طرز صحیحی صحافی نشده باشد خیلی زود کارایی خود را در بین افراد از دست خواهد داد. صحافی های مختلفی از جمله فنری، چسب گرم، کلاسوری و ته دوخت وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

فنری: در این نوع صحافی کاغذها را دسته بندی کرده و پانچ می کنند سپس سیم های فنری را از این پانچ ها رد می کنند. در این نوع صحافی شما به راحتی می توانید سررسید خود را ورق بزنید و از حاشیه داخلی آن نیز استفاده مفید کنید.

چسب گرم: کاغذها را به چند دسته تقسیم کرده و تا می زنند، سپس آنها را با استفاده از چسب گرم به هم متصل می کنند. این نوع صحافی برای سررسیدهایی که کوچکتر هستند و یا تعداد ماغذهای کمتری دارند استفاده می شود چرا که از مقاومت کمتری برخوردار هستند.

کلاسوری: در این نوع سررسید یک قفل فنری تعبیه شده که با باز کردن آن می توانید کاغذهای پانچ شده را به آن اضافه کنید. استفاده از این صحافی می تواند انتخابی هوشمندانه باشد چرا که به راحتی می توانید برگه های داخلی آن را تعویض کنید و برای چند سال متوالی از آن استفاده کنید.

ته دوخت: در این نوع صحافی نیز با متصل کردن چند دسته کاغذ تا شده با چسب گرم و سپس دوختن آنها به وسیله ماشین های مخصوص این نوع صحافی، مقاومت صفحات را نسبت به چسب گرم بالا می برند.

کیفیت کاغذ سررسید

قطعا کاغذ به عنوان یکی از ارکان اساسی سررسید فاکتور مهمی در تعیین کیفیت آن محسوب می شود. به طور کلی در صفحات سررسید از کاغذهای گلاسه و تحریر استفاده می کنند. کاغذ تحریر به دلیل قیمت مناسبی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذهای تحریر را در رنگ های سفید و کرم و در اندازه های 70 گرم و 80 گرم سفارش می دهند.

نحوه درج لوگو

مهم ترین کاری که برای برندسازی خود می توانید انجام دهید درج لوگو بر روی هدایای تبلیغاتی است که سفارش می دهید. همچنین نحوه درج لوگو بر روی سررسید مانند طلاکوب، نقره کوب، داغکوب، استفاده از لیزر و پلاک فلزی نیز می تواند در کیفیت کلی آن تاثیرگزار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

4 + 2 =

ارسال نظر