سررسید و سالنامهویژگی های سررسید مرغوب 99

هر ساله نزدیک سال نو، خرید یک سالنامه خوب و با کیفیت می تواند دغدغه بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل باشد. داشتن سرعت در انتخاب می تواند شما را از رقبای دیگر جلو بیاندازد؛ پس با آگاهی از ویژگی های یک سالنامه مرغوب می توانید به راحتی و در کمترین زمان سفارش خود را ثبت کنید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با این ویژگی عا بیشتر آشنا کنیم.

قطع سالنامه

قطع در واقع به یک اندازه مشخص و استاندارد سررسید و یا سالنامه اشاره دارد. انواع این قطع ها را می توان به ترتیب اندازه از کوچک به بزرگ به این شکل معرفی کرد: وزیری، رقعی، اروپایی، خشتی و پالتویی. انتخاب یک قطع مناسب از ویژگی های مهم یک سالنامه با کیفیت محسوب می شود.

نوع صحافی سالنامه

ماندگاری سالنامه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین نوع هدایای تبلیغاتی است که توسط مدیران انتخاب می شود. سالنامه ها را می توان حداقل به مدت یکسال نگهداری و استفاده کرد به این ترتیب شما در 365 روز سال در دیدرس مخاطب خود قرار دارید که می خواهد از سالنامه و سررسید خود در زندگی شخصی یا شغلی استفاده کند. سفارش یک سررسید با کیفیت می تواند بر دوام و ماندگاری آن بسیار تاثیرگزار باشد و صحافی یکی از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت سررسید است. از صحافی های مختلف می توان به صحافی فنری، کلاسوری، چسبی و ته دوخت اشاره کرد. صحافی فنری باز و بسته کردن سررسید را راحت تر می کند. یکی از ویژگی های صحافی کلاسوری، اضافه یا کسر صفحات قسمت های مختلف سالنامه است. صحافی ته دوخت می تواند دوام بالایی داشته باشد و در عین حال شکل ظاهری آن را نیز حفظ خواهد کرد. صحافی چسبی را می توانید با هزینه کم و سرعت بالا سفارش دهید.

انتخاب نوع جلد سالنامه

جلد سالنامه علاوه بر کیفیت موجب حفظ شکل ظاهری و جذب مخاطب از این طریق می شود. در اکثر موارد انتخاب جلد بیشترین توجه را از سمت سفارش دهنده به خود جلب می کند. شما می توانید جلد سالنامه خود را بر اساس ابعاد و اندازه، تعداد تیراژ سفارش و میزان بودجه ای که در اختیار دارید تعیین کنید. از انواع جلد سررسید می توان به چرم طبیعی و مصنوعی، ترمو، گالینگور، سلفون، جیر و اشبالت اشاره کرد. برخی از این جلدها از قیمت بالاتری برخوردار هستند و برخی دیگر قیمت پایین تری دارند که همگی به دلیل ظاهر و ویزگی ها خاص هر کدام قیمت گذاری شده است.

چرم طبیعی به طور معمول باید قیمت بیشتری نسبت به دیگر جلدها داشته و برای سفارشات اختصاصی با تیراژ پایین مناسب است. چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی کم هزینه تر بوده و همچنین از تنوع رنگی بالاتری برخوردار است. ترمو نیز نوعی چرم مصنوعی محسوب می شود که به دلیل جنس با کیفیت تری که دارد از چرم مصنوعی گران تر است. از لحاظ شکل ظاهری، ترمو نازک تر اما با دوام تر از چرم مصنوعی است.

گالینگور که با عنوان جلد سخت نیز ان را می شناسند برای کتب قطور مورد استفاده قرار می گیرد. این جلد از مقواهای چند لایه و پوشش پارچه ای تولید می شود به دلیل سنگینی و سختی که دارد به هنگام باز کردن کتاب به راحتی از صفحات جدا می شود. در جلد سلفونی شما یک امکان فوق العاده دارید و آن هم امکان چاپ طرح سلیقه ای خود بر روی جلد سالنامه است. شما یک طرح از آنچه نیاز دارید به مخاطب برسانید را به همراه آرم و لوگو شرکت بر روی جلد سالنامه طراحی می کنید و با یک روکش سلفونی آن را پوشش می دهید. جلد سلفونی نسبت به جلدهای دیگر مقرون به صرفه تر است. جیر یا اشبالت که بسیار به هم شبیه هستند نیز به عنوان نوعی از جلدهای سررسید استفاده می شوند. برای تعیین کیفیت آنها می توانید به میزان تراکم پرزها و میزان گستردگی آنها بر روی جلد توجه کنید.

کاغذ سالنامه مرغوب 1403

در سررسیدهای مختلف از جنس و همچنین وزن های متفاوتی در کاغذ استفاده می شود. این رنگ ها و وزن های متفاوت کیفیت متفاوتی نیز ایجاد می کند. کاغذ تحریر سفید، کاغذ تحریر کرم و در نهایت کاغذهای گلاسه را می توان انواع مختلف کاغذ در سفارش سالنامه یا سررسید دانست. کاغذهای تحریر در دو وزن 70 یا 80 گرم عرضه می شوند و بسیار کم هزینه تر هستند. کاغذهای کرم کمی از کاغذهای سفید گران تر هستند و کاغذهای گلاسه با وزن های 100 و 135 گرم برای سفارشات خاص و تیراژ پایین مورد استفاده قرار می گیرند و در چهار رنگ مختلف عرضه می شوند.

طراحی سالنامه

در طراحی سالنامه مرغوب نیز توجه به نکات مختلف می تواند بر کیفیت کلی سالنامه بیافزاید. به عنوان مثال استفاده از ایده های خلاقانه برای جذب مخاطب و همچنین استفاده از نیازمندی های مهم و اساسی افراد در طول سال که می تواند در قالب سالنامه گنجانده شود نیز بسیار تاثیرگزار است. به عنوان مثال تعبیه بخشی از سررسید برای یادداشت های مهم، ارائه شماره تماس های ضروری و ارائه یک متن ادبی یا یک جمله انگیزشی و امید بخش می تواند ایده ای خلاقانه برای جذب مخاطب باشد و بر روی کیفیت آن نیز تاثیرگزار است.

حک لوگو یا چاپ لوگو روی سالنامه

آرم شرکت شما در برندسازی نقش بسیار مهمی ایفا می کند و درج ان بر روی هدایای تبلیغاتی به آن معنا و مفهوم می بخشد. فراموش نکنید این فاکتور نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید. لوگو یا آرم تجاری معمولا بر روی جلد سالنامه کار می شود که بسته به نوع جالد سررسید متفاوت خواهد بود. از انواع روش های درج لوگو بر روی سالنامه می توان به طلاکوب، نقره کوب، داغکوب، چاپ لوگو بر روی جلد سلفونی و درج پلاک های فلزی اشاره کرد.

لت گلاسه، آستر بدرقه و روبان سالنامه مرغوب

لت ها می توانند در جداسازی ماه های سال در سررسید نقش داشته باشند که معمولا از جنس گلاسه بوده و ازطرح های زیبا برای آن استفاده می کنند. آستر بدرقه نیز به اولین و آخرین صفحه سالنامه اطلاق می شود که نقش اتصال صفحات سررسید به جلد را بر عهده دارد. جنس و میفیت آستر بدرقه در دوام و ماندگاری آن نقش مهمی دارد. شما از یک روبان می توانید برای جداکردن صفحات دلخواهتان استفاده کنید. با استفاده از یک ایده خلاقانه می توانید لوگو خود را بر روی این روبان نیز چاپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

5 + 4 =

ارسال نظر