سررسید و سالنامهنکات خرید سالنامه 1400

سالنامه ١٤٠٣ را می توان یکی از پرکاربرد ترین و کارآمد ترین هدایای تبلیغاتی به حساب آورد. سالنامه که انواع متفاوت و گسترده ای دارد می تواند باعث شود تا مشتریان شما در تمام طول سال برندتان را مشاهده کرده و شما را در خاطر داشته باشند. اما قبل از خرید سالنامه 1403 می بایست نکاتی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید محصولی را به مشتریان خود ارائه دهید که پس از یک سال استفاده به هیچ عنوان افت کیفیت نداشته باشد. با واحد سالنامه برگ همراه باشید.

خرید سالنامه ١٤٠٣

قبل از خرید سالنامه ١٤٠٣ بهتر است با تمام اجزاء یک سالنامه آشنا شوید. یک سالنامه دارای جلد، آستر بدرقه، کاغذ داخله، روبان و … است. در ادامه این مقاله به توضیحات کامل تری در رابطه با تمامی این موارد و تمام نکاتی که باید برای انتخاب بهترین و مرغوب ترین سالنامه بدانید خواهیم پرداخت.

انتخاب جلد سالنامه

به طور معمول، جلد سالنامه ها چرمی (طبیعی، مصنوعی یا ترمو) یا چاپی (اصطلاحا سلفونی) هستند. اگر چه ممکن است متریال های دیگری نیز برای تولید سررسید و سالنامه مورد استفاده قرار بگیرد، اما معمول ترین و پرکاربردترین نوع جلد سالنامه، چرم مصنوعی و سلفونی هستند. برروی جلدهای چرم مصنوعی می توان خدماتی مثل داغکوب و پلاک و حک لیزر را نیز اضافه کرد. در جلدهای سلفونی نیز می توان با توجه به سلیقه و نیاز مشتری، کل جلد را به صورت اختصاصی چاپ کرد و خدماتی مانند طلاکوب را به آن اضافه کرد.

جهت بررسی کیفیت جلد سالنامه می بایست این نکات را مدنظر داشته باشید:

  • سالنامه چرم مصنوعی مرغوب نباید پوسته پوسته باشد.
  • سالنامه چرم مصنوعی مرغوب نباید به مرور زمان تغییر رنگ دهد.
  • سالنامه چرم مصنوعی مرغوب نباید چروک شود.
  • سالنامه سلفونی مرغوب باید کیفیت چاپ بالایی داشته باشد.
  • سالنامه سلفونی مرغوب باید سطح صاف و یکدست و لطیفی داشته باشد.
  • سالنامه سلفونی مرغوب باید ضخامت مناسب نسبتا زیادی داشته باشد.

انتخاب آستر بدرقه سالنامه

به صورت معمول در آستر بدرقه که در واقع به صفحه اول سالنامه که صفحات را به جلد متصل می کند گفته می شود، از کاغذ تحریر ضخیم که ضخامتی در حدود 100 الی 120 گرم دارد و یا کاغذ فانتزی استفاده می شود. همچنین می توان از کاغذ گلاسه با ضخامت بین 100 تا 150 گرم استفاده شود. آستر بدرقه مرغوب باید کیفیت چاپ مناسبی داشته و درست و تمیز چسبانده شده باشد.

انتخاب کاغذ داخله سالنامه

کاغذهای داخله سالنامه معمولا یا سفید و یا کرم رنگ هستند. کاغذهای سفید به نسبت کرم، قیمت کمتری دارند. گرماژ این کاغذها معمولا 70 گرم است. کاغذ داخله مرغوب باید سطح صاف و یکدستی داشته و نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد. چاپ داخلی صفحات نیز باید کیفیت مرغوبی داشته و سایه دار نباشد.

انتخاب پلاک روی جلد سالنامه

پلاک های روی سالنامه در قسمت های مختلفی از محصول، مثل پایین وسط یا گوشه راست قرار می گیرد. این پلاک معمولا طلایی رنگ است؛ اما می توان در مواقع خاص از رنگ های دیگری مثل نقره ای نیز استفاده کرد. پلاکی که برای قسمت رویی سالنامه خود استفاده می کنید باید سطح صاف و صیقلی داشته و بدون خط و خش باشد. حک لیزر روی آن نیز می بایست با کیفیت و خوانا باشد تا اطلاعاتی مثل لوگو یا شعار تبلیغاتی شما را به خوبی به نمایش بگذارد.

صحافی سالنامه

صحافی سالنامه ها معمولا به صورت ته دوخت، فنری، چسبی یا کلاسوری هستند. در صحافی چسبی مرغوب می بایست از چسب های باکیفیت استفاده شده و نحوه چسب زدن نیز باید کاملا تمیز و یکنواخت بوده و هیچگونه بیرون زدگی نداشته باشد. در صحافی ته دوخت نیز که به آن صحافی دوخت و چسب نیز می گویند، کاغذهای سررسید در دسته های 8 یا 16 برگی تا شده و دوخته می شوند و در نهایت برای افزایش استحکام آن از چسب نیز استفاده می شود. از این رو این نوع صحافی، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است.

در صحافی فنری کاغذها از یک سمت پانچ شده و در داخل فنر قرار می گیرند. این روش دوام کمتری دارد؛ اما در عین حال به دلیل شکل ظاهری جذابی که دارد، طرفداران زیادی دارد. در صحافی کلاسوری نیز که مانند کلاسورهای معمول هستند، کاغذها پانچ شده و داخل قفل کلاسوری قرار می گیرد.

در نهایت با این اطلاعاتی که از این قسمت کسب کردید می توانید نوع صحافی سالنامه های خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما صحافی ته دوخت است. لازم به ذکر است که صحافی تمامی سررسیدهای واحد سالنامه برگ به صورت تمام اتوماتیک انجام شده و از این رو بالاترین کیفیت را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

54 + = 63

ارسال نظر