سررسید و سالنامهنکات خرید سالنامه اختصاصی 1400

سررسید یا سالنامه  1403یک از پرطرفدارترین و محبوب ترین هدایای تبلیغاتی در نزدیکی سال جدید است.

از این رو بسیاری از صاحبین مشاغل و مدیران برای تبلیغ کار و حرفه خود آنها را سفارش می دهند و بین مشتریان قدیم و بالقوه خود توزیع می کنند. سالنامه یکی از محصولاتی است که اغلب کارمندان، مدیران و حتی افراد عادی برای برنامه ریزی های روزانه از آن استفاده می کنند. تصور کنید شما برند خود را با رفع یکی از نیازهای مخاطب به او معرفی کنید. این عمل می تواند گامی موثر در ایجاد یک ارتباط موثر باشد. سفارش دهندگان این نوع هدایای تبلیغاتی با استفاده از این فرصت می توانند تکنیک های بازاریابی خود را به مدت یک سال پوشش دهند. اما مبحث سررسید یا سالنامه اختصاصی چیست و چگونه می توان یک سررسید را به صورت اختصاصی سفارش داد؟

خرید سالنامه اختصاصی

شما برای برندینگ و شناسایی کسب و کار خود می توانید از درج پیام های تبلیغاتی و اطلاعات تجاری خود بر روی بخش های مختلف سررسید استفاده کنید. به این شکل می توانید سالنامه خود را اختصاصی برای برند خود سفارش دهید.

روش های مختلف اختصاصی کردن سالنامه عبارتند از:

  • درج آرم، لوگو و برند تجاری بر روی جلد سالنامه
  • درج اطلاعات تجاری و لوگو بر روی آستر بدرقه
  • درج لوگو یا آرم شرکت بر روی روبان و پلاک
  • طراحی روی جلد سلفونی و لت های داخلی صفحات بر اساس اطلاعات تجاری شما
  • ترام یا درج لوگو بر روی صفحات داخلی سررسید

هر کدام از این بخش ها در تشکیل یک سررسید نقش اساسی دارند و همچنین فرصتی برای سفارش دهنده که بتواند نام تجاری خود را در ذهن مخاطب ماندگار کند. با توجه به بودجه تعیین شده خود می توانید بخش های مختلف سررسید را اختصاصی کنید. به عنوان مثال برخی شرکت ها به دلیل محدودیت بودجه تنها لوگو خود را بر روی جلد سالنامه درج می کنند.

نحوه درج لوگو یا برند تجاری بر روی جلد سررسید

نحوه درج لوگو بر روی جلد سررسید به نوع جلدی که سفارش می دهید بستگی دارد. از انواع این جلدها می توان به چرم طبیعی یا مصنوعی، گالینگور، سلفون، جیر یا اشبالت، ترمو و … اشاره کرد. همچنین روش های مختلف درج لوگو عبارتند از: درج لوگو لیزری، نصب پلاک های فلزی و مولتی استایل، داغ کوب، طلاکوب یا نقره کوب و همچنین درج لوگو به وسیله طراحی آن بر روی جلدهای چاپی یا سلفونی اشاره کرد.

برای پوشش و جلد از جنس ترمو می توانید از روش داغ کوب استفاده کنید؛ زیرا این یکی از ویژگی های برتر این نوع جلد محسوب می شود. ترمو با حرارت تغییر رنگ داده و نقوش زیبایی ایجاد می کند. همچنین در این نوع جلدها می توانید از طلاکوب، نقره کوب یا لیزر نیز استفاده کرد. داغ کوب را همچنین می توان بر روی انواع پوشش های چرم طبیعی و مصنوعی نیز بکار برد. برای تمامی جلدها نیز می توانید از درج پلاک بر روی آن استفاده کنید.

بسته به سلیقه شما این پلاک های فلزی می تواند طلایی، نقره ای، دودی یا رزگلد باشد. همچنین برای صرفه جویی در هزینه های سفارش می توان از پلاک های پلاستیک یا مولتی استایل استفاده کرد. همچنین برای حک لوگو در سررسیدهای جیر یا اشبالت از روش درج لیزری استفاده کنید. برای جلدهای سلفونی نیز می توانید لوگو و آرم تجاری خود را طراحی کرده و بر روی جلد چاپ کنید و همچنین در این نوع جلد می توان از چاپ سیلک، طلاکوب و نقره کوب نیز استفاده کرد.

البته توجه داشته باشید که این مثال ها صرفا یک پیشنهاد است و شما می توانید مطابق با سلیقه خود انواع روش های درج لوگو بر روی سررسید را امتحان کنید.

درج لوگو یا برند تجاری بر روی آستر بدرقه

آستر بدرقه سررسید یا سالنامه همان برگه ابتدایی و انتهایی صفحات است که به وسیله آن می توان صفحات داخلی را به جلد سررسید متصل کرد. اما آستر بدرقه یک ویژگی دیگر را شامل می شود و آن هم امکان اختصاصی کردن سررسید است. با ارائه یک طرح تبلیغاتی از شرکت و برند خود می توانید از این بخش نیز به عنوان عنصر تبلیغاتی خود استفاده کنید. آستر بدرقه را از انواع کاغذ مانند تحریر، گلاسه و یا کاغذهای فانتزی تولید می کنند.

درج لوگو بر روی روبان یا پلاک آویز

در انواع سررسیدها می توانید یک روبان یا بند آویزان مشاهده کنید که برای نشانه گذاری در صفحات داخلی بکار برده می شود. شما همچنین می توانید از این عنصر در راستای اختصاصی کردن سررسید استفاده کنید. به این صورت که لوگو یا پیام تجاری خود را بر روی روبان چاپ کنید و یا آن را بر روی پلاک آویز درج کنید. به این تکته توجه داشته باشید که برای چاپ متن بر روی روبان باید از یک روبان با کیفیت استفاده کنید تا مسئله ای در روند چاپ نداشته باشد.

طراحی اختصاصی روی جلد، لت های داخلی و …

برای اختصاصی کردن سالنامه یا سررسید می توان از طراحی های سفارشی استفاده کرد و در آن از تصاویر، متون و پیام های تجاری شما استفاده کرد. جلدهای سلفونی این امکان را به شما می دهند که طرح مورد نظر خود را چاپ کنید و با یک پوشش سلفونی بر روی یک مقوا یا کاغذهای چند لایه، به عنوان جلد سررسید استفاده کنید. با بکارگیری یک قالب اختصاصی می توانید لوگوی خود را در تمامی صفحات داخلی نیز چاپ کنید که اصطلاحا به آن ترام صفحات

سخن آخر

سررسید و سالنامه های اختصاصی می توانند در برندینگ و شناسایی آرم تجاریتان به مخاطب تاثیر چشمگیری داشته باشند، چرا که اغلب افراد این سررسیدها را در طول روز چندین بار چک کرده و در مقابل دید خود قرار می دهند. با هر بودجه و سلیقه ای که دارید کافی است به تمام عناصر جهت اختصاصی کردن سفارش خود فکر کنید. از این رو باید در انتخاب عناصر مختلف و کیفیت هر یک از آنها دقت کافی و لازم را داشته باشید. همچنین برای اختصاصی کردن سفارش خود از ایده های خلاقانه استفاده کنید. در این بازار رقابتی تنها ارائه یک محصول خاص با ویژگی های منحصر به فرد می تواند موفق عمل کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

59 − = 56

ارسال نظر