مناسبت های امروز
مناسبت های امروز

امروز پنجشنبه 21 مرداد برابر با 11 آگوست روز فرزندان

آلفرد آدلر که یکی از نظریه پردازان مشاوره است خصوصیات فرزندان خانواده را به این صورت بیان میکند:

فرزند اول خانواده را میتوان با خصوصیاتی همچون رهبر، هدفمند، کمال گرا، مصمم، جدی، مسئول، هشیار و ارباب منش درنظر گرفت. او وظیفه شناس تر، جاه طلب تر و سلطه جوتر از خواهر و برادرهای کوچک تر از خود است.

فرزند وسط دارای خصوصیات واقع گرا، انعطاف پذیر، اهل رقابت، باسیاست، اجتماعی و مستقل است که ممکن است خود را در درجه دوم یا نادیده گرفته شده احساس کند. این فرزند ممکن است نسبت به ناعادلانه بودن زندگی متقاعد شده باشد و احساس کند فریب خورده است.

فرزند آخر بیش از همه می تواند خلاق و جذاب باشد. کوچولوهای نازپرورده خانواده نقش خاصی برای ایفاکردن دارند، زیرا دیگر فرزندان از او جلوتر هستند. فرزندان آخر مسیر خود را می روند.

تک فرزندان افرادی تکلیف گرا، مرتب و منظم، باوجدان و وظیفه شناس و بسیار قابل اطمینان می باشند. آنها عاشق واقعیت، افکار و اندیشه ها و جزئیات هستند؛ و از قبول مسئولیت های مختلف واهمه ای ندارند. گرچه آنها پرتوقع نیز هستند، از انتقاد متنفرند و ممکن است انعطاف ناپذیر و کمال گرا باشند.

منبع : روزیاد

توجه: این مناسبت ممکن است در لیست مناسب های سررسید رسمی عنوان نشده باشد. لذا قبل از استناد، درباره آن بیشتر تحقیق نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

+ 42 = 45

ارسال نظر