اخبارویروس کرونا روی کاغذ

چند ماهی هست که از ظهور ویروس کرونا میگذرد و در مدت زمانی کوتاه این اپیدمی سرتاسر دنیا را درگیر خود کرده است. همانطور که می دانید گروه های مختلف درمانی در دنیا مشغول مبارزه و کنترل این ویروس هستند اما تا بحال به طور قطع واکسن موثری برای این بیماری یافت نشده است و بهترین راه برای مبارزه با این ویروس، رعایت مسائل بهداشتی، شستن مکرر دست ها و حفظ فاصله با دیگران به منظور پیشگیری از ابتلا است. انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر صورت می گیرد و خصوصا زمانی که فرد مبتلا به این ویروس، سرفه یا عطسه کند این ویروس به همراه قطرات بزاق از راه دهان یا بینی به بیرون پرتاب شده و روی سطوح اطراف می نشیند.

طی تحقیقات صورت گرفته با هر بار عطسه یا سرفه فرد بیمار قطرات خارج شده تا فاصله ی 8 متری پرتاب می شوند، و اینجاست که اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و محفاظت فرد مبتلا از طریق بستن دهان و بینی توسط ماسک و یا دستمال کاغذی مشخص می گردد. اما سوالی که مطرح می شود این است که پس از انتشار ویروس در فضا و نشستن بر روی سطوح، این ویروس تا چه مدت زمانی زنده می ماند؟ طول عمر ویروس کرونا چقدر است؟  و تا چه مدت قابلیت سرایت خود را حفظ می کند؟

ویروس کرونا از نظر وزنی، سنگین است و مدت زمان زیادی در هوا معلق نمی ماند، اما طول عمر این ویروس بر روی سطوح مختلف یکسان نیست. خانواده ویروس کرونا طول عمر متفاوتی دارند و بسته به نوع انسانی یا حیوانی و همچنین اینکه عامل کدام مورد بیماری مانند سارس، مرس و… باشد در شرایط مختلفی می توانند زنده بمانند، و البته میزان رطوبت و دمای محیط نقش موثری در طول عمر آن دارد. عامل ویروس کووید 19 طبق آخرین تحقیقی که در مجله بیزنس اینسایدر چاپ گردیده در دمای 22 درجه سانتیگراد و رطوبت 65 درصد مورد آزمایش قرار گرفت و طول عمر آن بر روی اشیاء مختلف آزمایش شد. طبق این تحقیق، ویروس پس از سه ساعت از روی کاغذ چاپی و دستمال کاغذی از بین رفت و دیگر اثری از آن باقی نماند همچنین مدت زمان زنده ماندن ویروس روی چوب و پارچه 2 روز گزارش شده است.

طول عمر ویروس کرونا روی اجسام مختلف

در جدول زیر طول عمر ویروس کرونا را روی اجسام مختلف می توانید ملاحظه کنید:

 

 

سطوح زمان زنده ماندن ویروس
کاغذ و دستمال کاغذی 3 ساعت
مس 4 ساعت
کارتن 24 ساعت
چوب 2 روز
پارچه 2 روز
فلز 2 تا 3 روز
شیشه 4 روز
اسکناس 4 روز
سطح خارجی ماسک دهان 7 روز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

12 + = 15

ارسال نظر