نکات ضروری فروش سررسید توسط شرکت های تبلیغاتی ( قسمت دوم )

واحد سالنامه برگ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سررسید در ایران، قصد دارد در این مقاله نکات ضروری فروش سررسید را به شرکت های تبلیغاتی واسطه و همکاران تبلیغاتی معرفی کند. آشنایی با این روش ها باعث افزایش توانایی شرکت های تبلیغاتی در فروش سررسید شده و به افزایش میزان سود آنها و همچنین رضایتمندی بالاتر مشتریان منجر خواهد شد.

این مقاله دارای دو قسمت است. برای مطالعه قسمت قبلی اینجا را کلیک کنید.

نکات ضروری فروش سررسید توسط شرکت های تبلیغاتی واسطه

با مشتری خود صادق باشید

در عصر اطلاعات و با وجود اینترنت و روش های دیگر اطلاع رسانی، مخفی کردن حقایق از افراد تا حدود زیادی غیر ممکن است. مشتری شما می تواند با جستجوی کلمه سررسید در گوگل، به راحتی با لیست عظیمی از تولید کنندگان سررسید و یا افرادی که مانند شما به صورت واسطه سررسید می فروشند آشنا شوند. لذا پیشنهاد ما این است که هرگز سعی نکنید خود را به عنوان تولید کننده معرفی کرده و یا حقایقی را در مورد قیمت و سایر مسائل، از مشتری خود پنهان کنید. نقش خود را به عنوان یک متخصص که می تواند به خرید سررسید بهتر به مشتری کمک کند توصیف کنید و حتی در صورت امکان، میزان سودی را که بخاطر این مشاوره و پیگیری نصیب شما می شود را به مشتری خود اعلام کنید. همچنین به مشتری خود توضیح دهید که سفارش سررسید به شما به عنوان واسطه موجب می شود که او اصلا درگیر جزئیات سفارش نشده و با تکیه بر تجربه و شناخت شما، خروجی بهتری حاصل شود. بسیاری از مشتریان حاضرند در ازای مزایای بدست آمده، سفارش را به یک شرکت تبلیغاتی واسطه بسپارند.

توجه داشته باشید که چنانچه سعی کنید حقایق را از مشتری خود پنهان کنید، احتمالا در نهایت او به این موضوع پی برده و این امر به قیمت از دست رفتن اعتماد مشتری و همچنین قطع همکاری با شما در تمام زمینه ها منجر خواهد شد.

اصول و فنون مذاکره را بیاموزید

اگر قصد دارید با فروش سررسید سود قابل توجهی کسب کرده و به تعداد مشتریان خود بیفزایید، باید مانند یک حرفه ای عمل کنید. زیبایی، کیفیت و قیمت سررسیدهایی که به مشتری خود ارائه می دهید تنها بخشی از کاری است که شما به عنوان واسطه انجام می دهید. بخش مهم تر، توانایی شما در مذاکره فروش و متقاعد کردن وی برای همکاری با شما است. بسیاری از نکاتی که در هنگام مذاکرات فروش اصلا به آنها توجه نمی کنید، تاثیر اساسی بر نظر و تصمیم مشتری خواهند گذاشت. تکنیک های فروش را بیاموزید و از این طریق بر میزان موفقیت و درآمد خود بیفزایید.

با تولید کننده هماهنگ باشید

فراموش نکنید که تولید کننده، مجری تعهداتی است که شما به مشتری خود می دهید. لذا قبل از ایجاد هرگونه تعهدی، امکان عملی شدن آن را از تولید کننده جویا شوید. برخی از شرکت های تبلیغاتی قولی را مثلا در مورد زمان تحویل یا تغییر مشخصات سررسید به مشتریان خود می دهند که انجام دادن آن از سوی تولیدکننده امکان پذیر نیست. و این تنها به عدم اعتماد مشتری به شرکت واسطه و یا حتی لغو سفارش منجر خواهد شد. همچنین چنانچه به پایان سال نزدیک شده اید، حتما قبل از اخذ سفارش، موجودی سررسید مورد نظر را از تولید کننده استعلام کنید تا در انجام تعهدات خود با مشکل مواجه نشوید.

پس از دریافت سفارش خود را درگیر تولید نکنید

بسیاری از شرکت های تبلیغاتی پس از آنکه با مشتری خود در مورد سفارش تعداد قابل توجهی از یک مدل سررسید قرارداد بستند، وسوسه شده و برای کسب سود بیشتر، خود به تولید آن مدل اقدام می کنند. از آنجا که هر تولید کننده از متریال و طرح های از پیش انتخاب شده و برنامه ریزی فراوان برای تولید سررسیدهای خود استفاده می کند، و اغلب دسترسی به این متریال و طرح ها برای سایرین دشوار است، نمونه تولید شده هرگز مشابه نمونه اصلی نخواهد بود. همچنین شرکت های تبلیغاتی در فرایند تولید سررسید مشابه نمونه اصلی، با مشکلاتی غیر قابل پیش بینی مواجه می شوند که به دلیل تجربه کم قادر به رفع آنها نخواهند بود. این موضوع باعث می شود تا سفارش مشتری در زمان و با قیمت تعیین شده آماده نشود و یا با نمونه اولیه متفاوت باشد و این به معنی ضرر مالی و از دست رفتن مشتری و مشکلات فراوان دیگر برای شرکت تبلیغاتی واسطه خواهد بود.

اگر توانایی تولید سررسید را در خود می بینید حتما این کار را به صورت تخصصی شروع کنید اما هرگز پس از اخذ سفارش بر روی سررسید یک تولید کننده دیگر، سعی نکنید آنرا کپی کنید که احتمالا در انجام این کار موفق نخواهید بود. تعداد زیاد شرکت های تبلیغاتی که در پایان سال با تولید کنندگان تماس می گیرند و از آنها می خواهند سفارشی که قسمتی از آن انجام شده و به مشکل خورده است را با هر قیمتی به اتمام برسانند، نشانه همین موضوع است.

پیگیر کار مشتری خود باشید

کار شما پس از اخذ سفارش از مشتری به پایان نمی رسد، بلکه تازه شروع می شود. شما تنها راه ارتباطی مشتری و تولید کننده بوده و باید خواسته ها و انتظارات مشتری را به تولید کننده انتقال دهید. اگر نکته خاصی در مورد طراحی سررسید مورد نظر مشتری شما است، آنرا به دقت از وی پرسیده و بصورت کامل به تولید کننده انتقال دهید. اگر زمان بندی و شرایط تحویل دارای ملاحضات خاصی است، حتما تولید کننده را از آن آگاه کنید. بخاطر داشته باشید که در پایان شما پاسخگوی مشتری خود خواهید بود، پس با وسواس و دقت لازم، خواسته های او را پیگیری کنید.

در آمد خود را از طریق ارائه خدمات جانبی افزایش دهید

سود شما به در هنگام سفارش سررسید ، درصدی است که تولید کننده به شما به عنوان همکار تخفیف خواهد داد. اما چنانچه در شناخت نیازهای مشتری خود باهوش باشید، می توانید سود خود را از طریق ارائه خدمات جانبی به میزان قابل توجهی افزایش دهید. مثلا اگر سررسید سفارش داده شده دارای لت گلاسه تبلیغاتی است، چرا خود شما به عنوان طراح وارد عمل نشده و سفارش طراحی آنرا نپذیرید؟

همچنین اکثر شرکت ها اغلب در کنار سررسید، موارد دیگری را نیز به عنوان هدیه به مشتریان خود می دهند که این خود فرصتی مناسب برای شما برای دریافت این سفارشات است. حتی می توانید پس از اخذ سفارش سررسید، با مشتری خود صحبت کرده و موارد دیگری که به آنها نیاز دارد اما احتمالا در حال حاضر به آنها فکر نمی کند را به او یادآوری کنید. مثلا از او بپرسید که چگونه می خواهد سررسید را به فرد هدیه گیرنده تحویل دهد. و اگر پاسخی در ذهن نداشت، پیشنهاد سفارش یک ساک دستی تبلیغاتی که لوگوی شرکت آنها روی آن چاپ شده است را به او ارائه دهید.

این مقاله دارای دو قسمت است. برای مطالعه قسمت اول اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

23 + = 27

ارسال نظر