لت گلاسه سررسید

منظور از لت گلاسه در سررسید ، صفحاتی از جنس کاغذ گلاسه است که معمولا به صورت 4 رنگ چاپ شده و به ابتدا، وسط یا انتهای آن اضافه می شود. طرح چاپ شده روی لت گلاسه می تواند حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت سفارش دهنده سررسید، برند های ارائه شده توسط وی، معرفی محصولات، و یا آگهی های جذاب تبلیغاتی گرافیکی باشد. حتی برخی از شرکت ها، کلیه محصولات خود را هر ساله بصورت کاتالوگی مختصر چاپ کرده و به سررسید خود اضافه می کنند. از آن جهت که لت گلاسه فضایی مناسب را برای درج نوشته ها، تصاویر و طرح ها در اختیار شرکت سفارش دهنده قرار می دهد و این مطالب بصورت 4 رنگ چاپ می شوند، استفاده از لت گلاسه پتانسیل بسیار بالایی را برای انتقال پیام مورد نظر به مخاطبان در اختیار شرکت قرار می دهد.

علاوه بر کاربرد تبلیغاتی لت گلاسه، برخی از تولید کنندگان از آن برای تزئین بیشتر سررسیدهای عمومی خود استفاده می کنند. مثلا ممکن است تولید کننده در ابتدای هر فصل سررسید خود، تصویری با مضمون طبیعت در آن فصل را قرار دهد. با این حال، جذابیت این موضوع در سررسید به سلیقه سفارش دهنده بستگی دارد.

کاغذ مورد استفاده برای لت گلاسه در سررسید های ته دوخت اغلب گلاسه 135 یا 150 گرم است. زیرا در صورت استفاده از کاغذهای سنگین تر، دوخت سررسید با مشکل مواجه می شود. اما در سررسید های فنری می توان از گلاسه ضخیم تر نیز برای این منظور استفاده کرد.

لت گلاسه سررسید
لت گلاسه سررسید

تعداد لت گلاسه :

تعداد لت گلاسه مورد استفاده به نیاز سفارش دهنده و حجم مطالب مورد نظر وی بستگی دارد. معمولا تولید کنندگان به شما پیشنهاد می دهند که لت گلاسه را به صورت 1، 2، 4، 6 یا 8 لتی سفارش دهید. زیرا در صورت سفارش مثلا 7 لت، نه تنها باید هزینه چاپ 8 را بپردازید، بلکه اضافه کردن آن به سررسید نیز با مشکلات فنی همراه خواهد بود. اضافه کردن بیشتر از 8 لت نیز به ضخیم شدن سررسید منجر می شود، با این حال اگر سفارش دهنده تمایل داشته باشد بیشتر از این تعداد لت را به سررسید خود اضافه کند، از لحاظ اجرایی محدودیت چندانی برای این موضوع وجود ندارد.

اضافه کردن لت گلاسه به سررسید:

در سررسید های فنری لت گلاسه نیز مانند سایر اوراق تحریر ابتدا پانچ شده و سپس توسط فنر به سایر صفحات متصل می شود.

در سررسید های ته دوخت، نحوه اضافه کردن صفحات گلاسه به تعداد سفارش شما و تا حدودی به شرایط و تجهیزات تولید کننده بستگی دارد. اما قاعده مرسوم این است که در سفارشات تعداد پایین، لت های گلاسه از طریق چسب به سررسید از پیش تولید شده اضافه می شود. اما در سفارشات با تعداد بالا، لت های گلاسه در حین فرایند صحافی اضافه شده و همراه با سایر اوراق دوخته و چسبانده می شود. بدیهی است که مقاومت لت اضافه دوخته شده در هنگام صحافی بیشتر است.

توجه داشته باشید

برخی از تولید کنندگان سررسید، برای خالی کردن انبار خود از سررسیدهای ته دوخت از پیش تولید شده، حتی در سفارشات بالا، لت گلاسه را به سررسید های آماده خود از طریق چسب اضافه می کنند که همانطور که بیان شد، این موضوع احتمال جدا شدن لت ها را افزایش می دهد.

لذا چنانچه قصد دارید برای سفارش خود که دارای تیراژ بالایی است لت گلاسه سفارش دهید، حتما اطمینان حاصل کنید که این اوراق در فرایند صحافی به سررسید های شما اضافه گردد.

توجه داشته باشید

در هنگام اضافه کردن لت گلاسه به وسط سررسید، حتی در تیراژ بالا، تنها در صورتی امکان دوخت این اوراق در هنگام صحافی وجود دارد که آنها را به ابتدای فرم چاپی اضافه نمایید. لذا اگر صفحه خاصی را برای اضافه کردن لت گلاسه در وسط سررسید در نظر بگیرید و آن صفحه در ابتدای فرم چای نباشد، تولید کننده ناگزیر خواهد بود لت یا لت های مورد نظر را بچسباند.

کیفیت لت گلاسه سررسید :

کیفیت لت گلاسه سررسید به عوامل زیر بستگی دارد:

کیفیت چاپ : کیفیت این اوراق مانند هر محصول چاپی دیگر متاثر از کیفیت چاپ آن است.

کیفیت مرکب چاپ : از آنجا که در اغلب موارد سررسید تولیدی پس از صحافی پرس می شود، چنانچه کیفیت مرکب چاپ مورد استفاده مناسب نباشد، رنگهای صفحات مجاور با یکدیگر مخلوط شده و ظاهر مناسبی به این صفحات خواهد داد.

کیفیت صحافی : چنانچه صحافی یا لت چسبانی به درستی صورت نگیرد، احتمال جدا شدن لت ها در هنگام استفاده وجود دارد.

لت گلاسه سررسید
لت گلاسه سررسید

با ذکر منبع در هنگام انتشار دوباره ، به حقوق نگارندگان آن احترام بگذارید.

contact-bargcalendar-b
calendar-ordering

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

57 + = 66

ارسال نظر