زمان مناسب سفارش سررسید

یکی از دغدغه های اساسی سفارش دهندگان سررسید ، دریافت به موقع آن قبل پایان سال است. بخشی از مشکل تحویل دیرهنگام سررسید ناشی از عدم توانایی تولید کننده در انجام تعهدات خود است. اما بخشی از آن نیز به دلیل تعلل سفارش دهنده در ثبت به موقع سفارش خود می باشد. ثبت دیر هنگام سفارش نه تنها ریسک عدم دریافت به موقع سفارش را بالا می برد، بلکه مشکلات دیگری ( از قبیل افزایش هزینه ها، محدودیت گزینه ها، زمان اندک برای پرداختن به جزئیات و . . . ) را به خریدار سررسید تحمیل می کند. حال سوال اساسی این است که فواید سفارش به موقع سررسید چیست؟ و چه زمانی، بهترین موقع برای سفارش سررسید است؟

سفارش سررسید

فواید سفارش به موقع سررسید :

اثر بخشی بیشتر : اغلب افراد در پایان سال تعداد زیادی سررسید را به عنوان هدیه دریافت می کنند. اما از آنجایی که تنها یکی از آنها را نیاز دارند، بقیه را کنار می گذارند. سررسید هدیه شما هرچه قدر هم که زیبا و با کیفیت باشد، در صورتی که دیر به دست هدیه گیرنده برسد، ممکن است شانس خود برای استفاده شدن را از دست بدهد. زیرا ممکن است شخص هدیه گیرنده قبل از آن سررسیدی را برگزیده و حتی یادداشت های سال آینده خود را در آن ثبت کرده باشد و تغییر آن برای وی امکان پذیر نباشد. ثبت سفارش به موقع سررسید موجب دریافت به موقع آن شده و به شما این امکان را می دهد تا آن را زودتر به شخص هدیه گیرنده مورد نظر برسانید.

صرفه جویی در هزینه ها : با نزدیک شدن به سه ماهه چهارم و مخصوصا روزهای پایانی سال، به دلیل افزایش تقاضا قیمت کاغذ، خدمات چاپی و سایر ملزومات تولید سررسید سیر صعودی به خود می گیرد. از آنجا که اغلب تولید کنندگان سررسید در محاسبه قیمت سررسید ( مخصوصا در مورد سفارشات اختصاصی )، قیمت روز این موارد را در نظر می گیرند، سفارش زود هنگام موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

افزایش گزینه ها : در روزهای پایانی سال، انبار اغلب تولید کنندگان معتبر سررسید از برخی از مدل های تولید شده خالی شده و سفارشات مربوط به این مدل ها پذیرفته نمی شود. لذا خریدارای که بموقع نسبت به ثبت سفارش خود اقدام می کنند، گزینه هایی بیشتری برای انتخاب پیش رو دارند.

پرداختن بیشتر به جزئیات : در صورت سفارش بهنگام سررسید، فرصت بیشتری برای مواردی از قبیل طراحی لت های گلاسه، انتخاب نوع جلد و سایر جزئیات وجود دارد. این موضوع در مورد سفارش سررسیدهای اختصاصی که دارای ویژگی های خاص هستند اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

افزایش قدرت چانه زنی : تولید کنندگاه معتبر سررسید در هفته های پایانی سال با حجم انبوهی از سفارشات همزمان روبرو می شود که (در صورت تعهد به تحویل به موقع سفارشات)، برخی از این سفارشات را نمی پذیرند. لذا چنانچه سفارش شما خاص بوده و یا دارای حجم بالایی است، بهتر است با مراجعه بموقع به تولید کننده مورد نظر، قدرت چانه زنی خود در مورد قیمت و ویژگی های خاص سفارش را افزایش دهید.

دریافت به موقع سفارش : یکی از دلایل عمده عدم تحویل بموقع سفارش از سوی تولید کنندگان، تعلل مشتری در ثبت سفارش می باشد. گرچه اغلب تولید کنندگان متعهد، از دریافت سفارشاتی که امکان تحویل آن مطابق با زمان بندی مورد نظر مشتری وجود ندارد امتناع می کنند، اما برخی از تولید کنندگان این نوع از سفارشات را پذیرفته و با تاخیر در تحویل، سفارش دهنده را با مشکل مواجه می کنند. لذا بهتر است سفارش دهنده جانب احتیاط را رعایت کرده و با ثبت به موقع سفارش ( مخصوصا سفارشات با تیراژ بالا )، خود را از دریافت بموقع آن مطمئن سازد.

زمان مناسب سفارش سررسید:

زمان مناسب سفارش به تیراژ کار و ویژگی های سفارش مورد نظر بستگی دارد.

زمان مناسب سفارشات انبوه :

توجه داشته باشید که وزارت ارشاد هر ساله در اواخر مهر یا اوایل آبان، تقویم رسمی سال بعد و فهرست مناسبت ها را منتشر می کند. لذا چاپ سررسید قبل از این تاریخ عملا امکان پذیر نیست. با این حال مشتریانی با سفارشات انبوه ( بانک ها، بیمه ها، شرکت های صنعتی بزرگ و  . . . ) اغلب از شهریور و مهر هر سال، مقدمات سفارش خود را پیش بینی کرده و حتی فرایند طراحی فرمت صفحات و طراحی و ساخت جلد را آغاز می کنند. با این حال، چاپ سررسید پس از اعلام تقویم رسمی کشور امکان پذیر است. اقدام زود هنگام این نوع شرکت ها برای سفارش سررسید به آنها این امکان را می دهد تا مناسب ترین تولید کننده سررسید را با توجه به شرایط خود پیدا کنند، با دقت کافی به طراحی و جزئیات سررسید خود بپردازند، هزینه های خود را کاهش دهند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که سفارش در زمان دلخواه به آنان تحویل داده  خواهد شد.

 

زمان مناسب سفارشات بزرگ و متوسط :

چنانچه سفارش شما دارای مقیاس بزرگ یا متوسط است و در عین حال مشخصات از پیش تعیین شده ای را برای سررسید خود در نظر ندارید و مایلید مدل سررسید خود را از میان مدل های سال جدید ارائه شده توسط تولید کنندگان انتخاب کنید، بهتر است تا زمان رونمایی شرکت های بزرگ تولید کننده سررسید از مدل های خود صبر کنید. اغلب شرکت های تولید کننده سررسید معمولا هر ساله در اواخر آذر و یا اوایل دیماه از مدل های جدید خود رونمایی می کنند. پس از رونمایی از مدل های جدید، شما می توانید به مقایسه و بررسی گزینه ها بر اساس طراحی، کیفیت و قیمت پرداخته و در نهایت مدل و تولید کننده مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب مدل و تامین کننده شما می توانید به سفارشی سازی سررسید (انتخاب نوع جلد، نحوه حک لوگو ، چاپ لوگو در صفحات، اضافه کردن لت گلاسه و . . . ) بپردازید. به شرکت هایی با حجم سفارش بزرگ و متوسط توصیه می شود تا بررسی خود را بلافاصله پس از رونمایی از مدل های جدید آغاز کرده و در اولین زمان ممکن سررسید خود را سفارش دهند.

 

زمان مناسب سفارشات کوچک :

گرچه سفارشات کوچک سررسید را حتی می توان در روزهای پایانی سال ثبت نمود اما این موضوع هرگز توصیه نمی شود. موکول کردن سفارش به پایان سال باعث می شود ( به دلیل خالی شدن انبار بسیاری از تولید کنندگان از موجودی برخی از مدل ها )، گزینه های شما محدود شده و همچنین سررسید زمانی به دست شما برسد که پخش کردن آن در میان افراد مورد نظر مشکل باشد. توصیه ما بر این است که سفارشات کوچک خود را در اولین زمان ممکن پس از بررسی مدل ها انجام داده و هرگز آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.

 

زمان مناسب سفارش سررسید اختصاصی :

سررسید اختصاصی سررسیدی است که کاملا با ویژگی ها، مشخصات و طراحی مورد نظر سفارش دهنده تولید می شود. لذا چنانچه مشخصات سررسید مورد نیاز خود را به طور کامل می دانید، هر چه زودتر در نیمه دوم سال به ارزیابی تولید کنندگان و توانایی آنان در تولید سررسید مورد نظر خود پرداخته و سفارش خود را نزد تولید کننده مورد نظر ثبت کنید. همانطور که قبلا گفته شد، حتی چنانچه سفارش خود را قبل از اعلام تقویم رسمی کشور ثبت نمایید، تولید کننده زمان کافی در اختیار خواهد داشت تا امور مربوط به طراحی ، تامین متریال اولیه (مانند جنس جلد )، جلد سازی ، طراحی و چاپ لت گلاسه ، و  . . . سفارش شما را با دقت و کیفیت بالاتر انجام داده و سپس در زمان مناسب به چاپ صفحات داخلی پرداخته و سفارش را در موعد مقرر و با ویژگی های مطابق نظرتان به شما تحویل دهد؛ که این موضوع چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ کیفیت سررسید دریافتی به نفع شما خواهد بود.

با ذکر منبع در هنگام انتشار دوباره ، به حقوق نگارندگان آن احترام بگذارید.

contact-bargcalendar-b
bargcalendar-customers
calendar-ordering

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد. فیلد های الزامی با علامت * نشانه گذاری شده اند.

34 + = 36

ارسال نظر